+38 (068) 024 5169   +38 (044) 279 0096    Open Policy Foundation

Новини

  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo

Навчання для освітян в Міжнародній зеленій школі в Києві та Космачі в 2020

28/11/2019 22:44

Навчання для освітян в Міжнародній зеленій школі в Києві та Космачі в 2020


Громадська організація “Фонд “Відкрита політика” пропонує в 2020 навчання педагогічних і науково-педагогічних працівників на базі Міжнародної зеленої школи ім. Клима Чурюмова (далі – МЗШ). 


В 2019 році набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України N 800 від 21 серпня 2019 “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників”  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF згідно якої послуги з навчання освітян можуть надавати і громадські організації. 


Навчання в МЗШ відбувається на 2 локаціях: в  м. Києві та  с. Космач Косівського району Івано-Франківської області


КОРОТКО ПРО МІЖНАРОДНУ ЗЕЛЕНУ ШКОЛУ

МЗШ заснована ГО “Фонд “Відкрита політика” у 2012 році з метою впровадження в Україні STEM/STEAM освіти та зелених цінностей  в місцевих громадах, виявлення і розвитку обдарованих дітей. На базі МЗШ  проводяться різні види навчання та відпочинку для школярів, студентів, вчителів, викладачів університетів, коледжів,  птнз, управлінців, а також соціальних працівників, працівників молодіжних центрів, закладів позашкільної освіти. За цей час учасниками наших програм стали більше 4 тисяч учасників з усіх регіонів України. Окрема  програма діє для громад  на Сході, в сільській місцевості. Це альтернативна школа та альтернативний освітній простір для навчання освітян.


Лендінг про навчання освітян в МЗШ в 2019:  https://www.smore.com/kg6qh 


Експерти ГО “Фонд “Відкрита політика” розробили авторську GREEN STrEAM методику – інтегровані курси, в яких поєднується дослідно-орієнтоване навчання науці, інженерії, ІТ-технологіям разом із творчістю, традиційним українським мистецтвом та математикою. Водночас засвоюються такі “м’які навички”, як робота в команді, тайм-менеджмент, вміння мислити стратегічно, розвиток емоційного інтелекту тощо. 



Ідея Зеленої Школи в тому, щоб створити простір, де діти і вчителі можуть не боятися мріяти. Інтерв’ю з Іриною Ждановою.  http://openpolicy.org.ua/news/296/ 


ВЕРИФІКОВАНІ СЕРТИФІКАТИ

Між ГО “Фонд “Відкрита політика” та  Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (ЛОІППО) діє договір N15 від 16 жовтня 2018 року, згідно якого здійснюється ліцензоване підвищення кваліфікації вчителів, а також викладачів загальноосвітніх предметів професійно-технічних навчальних закладів в рамках програми Open GREEN STrEAM. Підтримка цього напрямку роботи Фонду “Відкрита політика” рекомендовано МОН і для інших областей. 


ГО “Фонд “Відкрита політика” спільно з ЛОІППО видає верифікований сертифікат із зазначенням годин, що є важливим для освітян будь-якої області (не лише Луганської) з точки зору виконання вимог чинного законодавства України. Зазначені сертифікати обов’язково визнаються при атестації, сертифікації, тощо. 


Фонд готовий заключити також додаткові договори з обласними  інститутами післядипломної педагогічної освіти та іншими закладами різних регіонів (області/району/міста), які надають ліцензовані послуги у сфері підвищення кваліфікації вчителів, викладачів птнз, коледжів, університетів. 


ФОРМИ НАВЧАННЯ  


Можна обирати або поєднувати різні форми навчання: інституційну (очну (денну, вечірню), заочну, дистанційну, мережеву), дуальну, на робочому місці, на виробництві тощо. Очна форма передбачає наступні активності:


1. Короткострокові навчальні сесії на вихідних (2-3 дні) на базі Міжнародної зеленої школи в Києві. Організатори забезпечують: навчання, проживання,, екскурсійну програму ( за потреби можливо й харчування). Кількість модулів, що можна охопити: 1-2 (можливо по 1-2 предметам та/або по цифровим навичкам, менеджменту, ін. Перелік модулів надається окремо. Під час навчання обирається тема проекту, створюється проектна команда. Протягом 1 місяця потрібно проект фіналізувати. Провести заняття і опублікувати в соцмережах. За результатами видається  сертифікат на 12-18 годин.


2. Короткострокові навчальні сесії на вихідних (2-3 дні) на базі Міжнародної зеленої школи в Карпатах (с.Космач Косівського р-ну Івано-Франківської області). Організатори забезпечують: навчання, проживання, харчування, трансфер Коломия - Космач - Коломия.


Кількість курсів, що можна охопити: Кількість модулів, що можна охопити: 1-2

(можливо по 1-2 предметам та/або по цифровим навичкам, менеджменту, ін.)

 

1. Довгострокові навчальні сесії (5-7 днів) на базі Міжнародної зеленої школи в Києві. Організатори забезпечують: навчання, проживання,, екскурсійну програму,  харчування.


2. Довгострокові навчальні сесії (5-10 днів) на базі Міжнародної зеленої школи в Карпатах (с.Космач Косівського р-ну Івано-Франківської області). Організатори забезпечують: навчання, проживання, харчування, трансфер Коломия-Космач -Коломия. Кількість модулів, що можна охопити: 2-4, за результатами навчання сертифікат на 24 - 40  годин.


Варіанти організації навчання у змішаних групах (освітяни і школярі) за принципом “навчання 21 століття”. Керівник групи школярів отримує бонуси від Міжнародної зеленої школи за організацію групи. 


1. Короткострокові навчальні сесії на вихідних (2-3 дні) на базі Міжнародної зеленої школи в Києві. Організатори забезпечують: навчання, проживання,, екскурсійну програму ( за потреби можливо й харчування). Кількість модулів, що можна охопити: Кількість курсів, що можна охопити: Кількість модулів, що можна охопити: 1-2 ( обов’язково один з модулей  по цифровим навичкам, можливо додатково по 1 предмету).


2. Короткострокові навчальні сесії на вихідних (2-3 дні) на базі Міжнародної зеленої школи в Карпатах (с.Космач Косівського р-ну Івано-Франківської області). Організатори забезпечують: навчання, проживання, харчування, трансфер Коломия-Космач-Коломия. Кількість модулів, що можна охопити: 1-2  ( обов’язково один з модулей  по цифровим навичкам, можливо додатково по 1 предмету).


3. Довгострокові навчальні сесії (5-7 днів) на базі Міжнародної зеленої школи в Києві. Організатори забезпечують: навчання, проживання,, екскурсійну програму, можливе харчування. Кількість модулів, що можна охопити: 2-4, за результатами навчання сертифікат на 24 - 40  годин ( обов’язково один з модулей  по цифровим навичкам, освіта 21 століття, можливо додатково по 1-3  предмету).


4. Довгострокові навчальні сесії (5-10 днів) на базі Міжнародної зеленої школи в Карпатах (с.Космач Косівського р-ну Івано-Франківської області). Організатори забезпечують: навчання, проживання, харчування, трансфер Коломия-Космач-Коломия. 



Кількість модулів, що можна охопити: 2-4, за результатами навчання сертифікат на 24 - 40  годин ( обов’язково один з модулей  по цифровим навичкам, освіта 21 століття, можливо додатково по 1-3  предмету  1). 

 

Сесії організовуються під запит: для Києва група від 10 чол, для Космача група від 15 чол. При організації сесії враховуються індивідуальні побажання групи: акцент на навчання або відпочинок, поглиблене вивчення модулів, що зацікавили групу тощо. 


Вартість навчання: 1400 - 2400 грн. (короткотермінова сесія, 2-3 дні), кінцева вартість залежить від змістовного та екскурсійного наповнення сесії. Діє окрема система бонусів для груп, в яких навчаються у відкритому освітньому просторі вчителі та школярі/студенти.


ПРОГРАМА


Навчання в МЗШ здійснюється  відповідно до напрямків, зазначених в Постанові  КМУ N 800  2 з особливим акцентом на використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій,  впровадженні  інтегрованих STEAM курсів в освітньому просторі 21 ст. STEAM напрямок особливо актуальний з огляду на те, що Міністр освіти Ганна Новосад визначила розвиток STEM одним із основних пріоритетів МОН.  “Саме тому ми збільшуємо інвестиції в освітній простір шкіл в 4 рази та передбачаємо 801,6 млн грн для облаштування STEM-лабораторій та інших кабінетів для профільного навчання», - зазначила міністр освіти. Крім того, опорні та великі школи отримають кошти субвенції «Спроможна школа для кращих результатів». Джерело:  https://www.pedrada.com.ua/news/5144-u-proritetah-mon-stem-osvt



МОДУЛІ ПРОГРАМИ


1. Let’s open GREEN STrEAM! 


Авторські методики від Міжнародної зеленої школи. Інтегроване STEM/STEAM навчання є обов’язковою складовою сучасної освітньої програми. Ми даємо конкретні методики, кейси як для початкової школи (за програмою НУШ), так і для старшої, профільної школи. Родзинкою є поєднання різних предметів, математики з традиційним українським мистецтвом (хімія і соломоплетіння, математика і писанкарство, фізика і тіньовий театр, стереометрія і соломоплетіння , алгоритми і вишивання, хімія і гончарство,  ін.).


Більш детально можна дізнатись про ST[r]EAM, подивившись запис лекції Ірини Жданової на телеканалі “Перший національний”:  https://www.youtube.com/watch?v=1fj6N1HxDg4&feature=youtu.be 


2. DigitalLab


Це майстерня цифрових технологій. Cool Digital Learning/ Круте цифрове навчання - не просто красива назва, а й наша мета. Zeetings, Padlet, KAHOOT - не бійтеся цих слів! В нашому просторі звичайний вчитель, якому навіть важко вимовити ці назви, відчуває себе комфортно. Не лише тому , що таких “чайників” поруч багато ;) а й тому, що навчання в МЗШ - веселе і без зайвих формальностей. Оскільки завданням нашої команди є не лише оволодіння новими навичками, інструментами, а й щоб в кінці КОЖЕН міг сказати “Я - молодець!”. Цей модуль в 2020 буде здійснюватись спільно з випускниками MASHAV (Ізраїль) та ЛОІППО.


– смартфон - інструмент навчання.  Додаток WhatsApp як інструмент навчання; інші додатки ( в т. ч. для вчителів англійської мови );

– секрети сучасної презентації;

– Digital квест для освітян, студентів та старшокласників;

– Google клас та  ін. інструменти Google   (додатки Google у професійній діяльності, у документообігу освітнього закладу, портфоліо педагога;

– Digital простір: ризики і можливості для розвитку особистості;

– Цифрова компетентність педагога: QR –код та його використання в освітній діяльності. Методика дослідницького орієнтованого навчання з використанням ІКТ. FLIPGRID – платформа для відео-спілкування з учнями. KAHOOT, MENTIMETER – цифрові інструменти для формувального оцінювання досягнень учнів і зворотного зв’язку на заняттях (спільно з ЛОІППО та Прикарпатським національним університетом ім. Василя Стефаника (ПНУ) );

– 5 кроків до медійної грамотності педагога (Критичне мислення як засіб протидії маніпуляцій та фейків. Техніки зворотнього зв’язку у процесі взаємодії викладача/вчителя і студента/учня. Освітній інструментарій медійно-інформаційної грамотності педагога. Використання форматів медіа в освітньому процесі початкової школи. Прийоми візуалізації та їх використання в освітньому медіапросторі (спільно з ПНУ) ;

– Використання форматів медіа в освітньому процесі НУШ (спільно з Харківським національним педагогічним університетом ім. Г. Сковороди (далі - ХНПУ) та  ПНУ);

– Прийоми візуалізації та їх використання в освітньому медіапросторі.


3. Кодування - кожному! 

– Програмування (кодування) для вчителів інформатики від авторів освітніх програм, підручників (Наталія Вовковинська, Дитяча інженерна академія, ін.);

– Веселе кодування Makey Makey (методики США) для школярів та вчителів, а також для “чайників”, які які ніколи не програмували. Можливе технічне забезпечення  платами Makey Makey (за умови передплати);

– Робототехніка без LEGO? Так! (навчання вчителів шкіл, які не можуть купити дороге обладнання).


4. Методики дистанційного навчання високотехнологічних країн.


5. Математика

Для вчителів математики та інших предметів:

– Математика і критичне мислення;

– Математика і мистецтво;

– Математика і GREEN STrEAM;

– Математика і українська вишивка;

– Геометрія соломоплетіння;

– Діаграми Вороного в науці та мистецтві;

– Математика і соломоплетіння;

– Математичні фокуси ін.


6. MediaLab/Медіа Лабораторія


Анімаційна медіа студія в класі/школі? Легко! Створити мультик і фільм можна і на смартфоні.


Відео, анімація, блогерсто, ютубінг.

Створення лендінгу (конструктори сайтів - Smore, Tilda). 

Як створити мотиваційний постер, урок  в Canva.

Розвиток критичного цифрового навчання (як навчити виявляти фейки, ін), методики Німеччини ін. країн.

Медіа-клуб, дискусійний клуб з цікавими особистостями.


7. Освіта 21 століття

Особливості організації навчального  простору 21 ст.;

Плекання стартаперів;

Геймінг в освітньому просторі. 


8. Емоційний інтелект 

Оволодіння інструментами саморегуляції для покращення стану душі і тіла :) ;

Методики плекання емоційного інтелекту в школярів.


9. Soft skills

SCRUM-менеджмент для вчителів, управлінців;

Baby SCRUM для школярів;

Як написати мотиваційний лист, резюме, есе ін.


10. Хімія, астрономія, фізика, біологія

Успішні кейси науково-природничих ліцеїв України. Астрономія, фізика з провідними вченими, вчителями, членами журі республіканських олімпіад. Частина занять проводиться в обсерваторії, Музеї палеонтології, Ботанічному саду, лабораторіях університетів. 


Авторські методики  викладання хімії Ольги БЕРЕЗАН:

– викладання хімії, секрети педагогічної майстерності;

– розв’язання задач з хімії;

– методики розв’язання нестандартних задач.


11. Інклюзивна освіта

Цей модуль в 2020 буде здійснюватись спільно з випускниками MASHAV (Ізраїль).Методики інклюзивної освіти: кращі вітчизняні практики, практики Ізраїля , США. Окремі програми для логопедів. 


Робота з обдарованими дітьми.

Використання методів арт-терапії та арт-педагогіки в рамках психолого-педагогічного супроводу інклюзивного навчання. Тіньовий театр (методики арт-терапії МЗШ спільно з ПНУ).


Інші теми відповідно до запитів.


12. Фандрейзинг, управління проектами


Увага! За новими нормами вимагається обов’язково мати певну кількість годин з цифрових навичок кожному педагогу незалежно від предмету, який він викладає.


Враження освітян:  http://openpolicy.org.ua/igs/news/353/ 



ВИКЛАДАЧІ


Тренінги для освітян проводяться спільно з вченими, митцями, а також викладачами з фізико-математичних, природничих ліцеїв, Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Запрошуються також викладачі університетів (Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника, Харківського національного педагогічного університету ім. Г. Сковороди ін.), які мають міжнародні сертифікати та працівники Методкабінетів. Окремі модулі проводять тренери Фонду “Відкрита політика”, які пройшли навчання та мають міжнародні сертифікати (в т. ч. MASHAV, Ізраїль), а також вчені Національної академії наук, автори підручників. Особливістю освіти 21 ст. є те, що школярі, студенти залучені також до викладання і навчання вчителів в спільному відкритому освітньому просторі.  Ми підготували серед студентів/школярів мережу амбасадорів, волонтерів МЗШ, які є асистентами тренерів. 


Жданова Ірина, виконавчий директор ГО "Фонд "Відкрита політика", засновниця Міжнародної зеленої школи, тренер з STEAM & DIGITAL методик ( MASHAV, Ізраїль; Німеччина), канд. іст. наук;


Єгорченко Ірина, старший науковий співробітник Інститут математики національної академії наук України, канд. фіз.-мат. наук, керівник секції “Математика” Міжнародної зеленої школи;


Буряк Олена – завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук. Автор більше 30 публікацій у регіональних, всеукраїнських та міжнародних виданнях, серед яких 12 – у фахових. Коло наукових інтересів: застосування інноваційних педагогічних технологій у природничо-математичній освіті;


Степаненко Анна – старший викладач, методист (інформатика). Тренер програми «Intel® Навчання для майбутнього». Автор 4 публікацій у регіональних та всеукраїнських науково-методичних виданнях. Коло наукових інтересів: упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів;


Капацій Наталія Володимирівна – методист (біологія та екологія). Коло наукових інтересів: застосування інтерактивних педагогічних технологій для формування професійної компетентності в сучасної школі;


Андрієвська Віра, професор кафедри інформатики Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, док.пед.наук, тренер з STEAM методик (MASHAV, Ізраїль)  та НУШ;


Вовковинська Наталія, викладач інформатики та робототехніки Дитячої інженерної академії (м. Київ). Автор 8 посібників з інформаційних технологій, автор програм з робототехніки для 5-9 класів. Автор програми "Фізика для допитливих". Співпрацює з Всеукраїнським журналом “Комп’ютер в школі та сім’ї”;


Березан Ольга, викладач хімії у Нововолинському ліцеї-інтернаті, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, Заслужений вчитель України, кандидат педагогічних наук (2006 р.), автор підручників;


Червінська ІннаPhD, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти ПНУ, завідувач творчої навчально-наукової лабораторії «Гірська школа Українських Карпат», сертифікований тренер з техно-педагогіки (Ізраїль), фахівець з медіаосвіти та медіадидактики, амбасадор медіаграмотності (Україна);


а також інші тренери, в т.ч. ті, які пройшли навчання в MASHAV (Ізраїль).


Можливі екскурсії:

– Обсерваторія Київського університету ім. Тараса Шевченка, планетарій  з навчальним модулем з фізики, астрономії;

– Ботанічний сад, Музей палеонтології, зоології з навчальним модулем з біології, екології;

– Софію Київська: екскурсія в Софію Київську та пізнавальні квести для школярів та вчителів, навчальний модуль з історії, мистецтва;

– Музей науки, Музей води з навчальними модулями з природничих наук

– Театр;

– Костюмовані тематичні  екскурсії по Києву;

– Майстер-клас з традиційних українських танців;

– багато інших.


Обов’язковими в програмі є зеленошкільска духмяна кава, космічне какао, традиційні танці, етно-майстерні, тепла атмосфера, простір для мрій. 

 

Увага! Програма може бути змінена та адаптована з урахуванням потреб та особливостей конкретного регіону/міста/району/місцевої громади.


Є також окремі пропозиції для ОТГ.  

 

Як відбувається навчання освітян та школярів студентів в МЗШ? Ролик 2 хв   https://youtu.be/HUohZbPg6m8


1.  Згідно Постанови N 800 КМУ, Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного або науково-педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років.

Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника дошкільного, позашкільного закладу освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п’ять років. 

Керівник, заступники керівника, керівник філії, відділення, циклової, методичної комісії закладу дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, які вперше призначені на відповідну посаду, проходять підвищення кваліфікації відповідно до займаної посади протягом двох перших років роботи”.   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF 


Повернутися назад


 2. Основними напрямами підвищення кваліфікації є:

- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій); 

- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених  частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”;

- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;

- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;

- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;

- мовленнєва компетентність;

- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти);

- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їх заступників) тощо.”   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF


Повернутися назад