+38 (068) 024 5169   +38 (044) 279 0096    Open Policy Foundation

Новини

  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo

Інноваційна освіта без кордонів: Фонд зібрав за одним столом освітян і студентів зі Сходу, донорів та чиновників, журналістів

07/10/2019 18:01

«Це місце подарувало мені багато цікавих людей, але було дуже страшно, бо я давно нікуди не виїжджала за межі свого міста. Для мене - це шокова терапія – у позитивну сторону», - Світлана Гукова, оздоровчий табір «Перлина Донеччини»,  м. Святогірськ.


«Кожного дня я прокидаюся і засинаю – і мені здається – що це сон. Такі гарні люди, чудові вчителі, поряд друзі. Це найкраще місце, де я був у своєму житті», -  Єгор Чабанов, м. Рубіжне, 16 років.


«Я зрозуміла – не треба боятися у будь-якому віці вчитися», - Бабенко Алла, вчитель біології, географії, м. Сєвєродонецьк.


Ось такі враження учасників  Science&Digital [не]Школи, яка відбулася в Міжнародній зеленій школі . Такі враження вже поїхали на Схід і були озвучені на прес-ланчі 4 жовтня 2019 року в Арт Хабі Інформаційного агентства «УКРІНФОРМ» на тему: «Інноваційна освіта без кордонів: принципи освіти XXI століття для освітян та школярів зі Сходу».


Організатор: ГО «Фонд «Відкрита політика» за підтримки Посольства Литовської Республіки в Україні і Програми розвитку співпраці та підтримки демократії Міністерства закордонних справ Литви


Учасники: 

Марюс ЯНУКОНІС – Надзвичайний і Повноважний Посол Литовської Республіки в Україні

Ірина ЖДАНОВА  – виконавчий директор ГО «Фонд «Відкрита політика», канд. іст. наук, засновниця Міжнародної зеленої школи ім. Клима Чурюмов

Освітяни зі Сходу

Гарькавець Яна Іванівна, вчителька початкових класів, Кремінська ЗОШ № 4

Киричок Світлана Володимирівна, в.о. начальника відділу освіти Ясинуватської РДА

Студенти переміщених закладів вищої освіти 

Кононенко Олександра, амбасадор МЗШ, студентка 3 курсу спеціальність «Біологія» ЛНУ ім. Т. Шевченка, м. Старобільськ

СІДАШЕВА Тетяна Володимирівна – в.о. директора Департаменту освіти і науки Донецької ОДA

А також: 

ХІВРИЧ Валентина Володимирівна - генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти

БОЖИНСЬКИЙ Володимир Святославович - керівник експертної групи Директорату дошкільної та шкільної освіти МОН


Скайпом на зв’язок вийшли 

МАЦАЙ Наталія Юріївна – декан факультету природничих наук, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Факультет природничих наук

ГУБСЬКА Ольга Петрівна – старший викладач кафедри садово-паркового господарства, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

ЛАТКА Аліна Сергіївна – зам. декана факультету природничих наук, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Факультет природничих наук, зав. керівника ОЦ ЛНУ 

ГЛУЩЕНКО Олена – студентка 4 курсу, спеціальність “Середня освіта. Біологія”

СКОРОХОД Наталія – студентка 4 курсу, спеціальність “Середня освіта. Географія”

САРАНА Наталія Сергіївна – вчитель географії, біології, хімії Комунальний навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №5 – дошкільний навчальний заклад (дитячий садок)» Рубіжанської міської ради Луганської області

Кудлай В’ячеслав Олегович – керівник ОЦ «Донбас-Україна», Маріупольський державний університет

Студенти Маріупольського державного університету, які вступали через ОЦ «Донбас-Україна»:

Артем (1 курс, системний аналіз, Старогнатівка), Гюнель (1 курс, практична психологія, Сніжне), Данило (1 курс, історія та археологія, Донецьк), Надія (3 курс, дошкільна освіта, Сартана)


На прес-ланчі обговорили проблеми доступу і перспективи розвитку інноваційної освіти для дітей, молоді, вчителів, які постраждали від військового конфлікту на сході України, – у регіоні, який потребує найбільшої підтримки громадянського суспільства країни і міжнародних партнерів.


Під час неформальної зустрічі за кавою учасники обговорили наступні питання:

- Science&Digital табори для школярів: розбудова миру через інновації та створення навчального простору 21 ст. для покоління Z; 

- освітні потреби 2020-2025 на Сході Україні: стратегія і план дій; 

- навчання вчителів і студентів педагогічних закладів вищої освіти інноваційним методикам викладання: STEM/STrEAM на принципах openschooling в Міжнародній Зеленій Школі ім. Клима Чурюмова; 

- формула «гроші ходять за вчителем»: і перспективи державно-приватного&державно-громадського партнерства.


Ірина ЖДАНОВА розповіла про підсумки Осінньої і Літньої Science&Digital [не]Школи для освітян, студентів і школярів, які відбулися у цьому році в рамках проекту Let’s Open Green STrEAM, так як і у минулому році за підтримки Посольства Литовської Республіки в Україні і Програми розвитку співпраці та підтримки демократії Міністерства закордонних справ Литви.


«Цього року завдяки Посольству Литви ми продовжили розпочату минулого року серію тренінгів для вчителів з Луганської, Донецької областей. У цьому році ми провели Літню і Осінню Science&Digital [не]Школи для освітян, студентів і школярів», - наголосила Ірина ЖДАНОВА.


Навчання у цих двох НеШколах пройшли 56 учасників. Це викладачі та студенти з педагогічних університетів, коледжів, вчителі та школярі з Курахового, Мирнограда, Старобільська, Рубіжного, Маріуполя, Станиці Луганської, Мар’їнки, Бахмута, Краматорська, Сєвєродонецька, Лисичанська, Ясинуватої, Добропілля, Кремінної, Святогірська. 

Модулі НеШколи спрямовані на впровадження інноваційних методів STEM/STrEAM навчання, Digital/цифрових кейсів, здобуття медіа та Soft Skills, засвоєння інноваційних методів управління (SCRUM-менеджменту) під час організації освітніх інноваційних таборів.

Під час тренінгів працювали одночасно Open Green STrEAM лабораторії для старшокласників, студентів-волонтерів, де вони разом зі своїми викладачами, вчителями вивчали принципи освіти 21 століття, яка передбачає модель включення школярів/студентів  в навчальний процес та створення спільного навчального простору з використанням сучасних Digital-засобів.


Ірина ЖДАНОВА зазначила, що завдяки підтримці Посольства Литви цього року навчання у Міжнародній зеленій школі під час Science&Digital [не]Школи пройшли не лише управлінці й освітяни, а й разом з ними вперше в одному просторі студенти і старшокласники.

«Доступ до освіти державного зразку дітям, молоді з окупованих територій можна забезпечити лише при умові, якщо буде оптоволоконний кабельний інтернет в кожному навчальному закладі, де навчаються школярі, студенти з непідконтрольних Уряду України територій. Одночасно, освіта 21 століття – це не тільки гаджети, техніка і оптоволоконний інтернет, не тільки інтегроване навчання, але і включення студентів і школярів у навчальний процес не лише як тих, кому потрібні знання, а й як тих, хто може навчати і допомагати. Тому основна ідея нашої [не]Школи – це підготовка менторів, коучерів, які будуть впроваджувати у Донецькій і Луганській областях інноваційну освіту разом з амбасадорами з числа студентів і старшокласників», - пояснила виконавчий директор ГО «Фонд «Відкрита політика», засновниця Міжнародної зеленої школи ім. Клима Чурюмова.


Присутній на прес-ланчі Надзвичайний і Повноважний Посол Литовської Республіки в Україні Марюс ЯНУКОНІС також зазначив, що для Литви освіта є одним з найголовніших напрямків, який вони підтримують.

«Освіта – це той напрямок який ми підтримуємо, оскільки, по-перше - це дуже важлива сфера, по-друге – ми бачимо зусилля Міністерства освіти у реформуванні освітньої сфери і бачимо позитивні зміни, тому хочемо підтримати ці зусилля. І по-третє, по-можливості, ми намагаємося підтримати ті проекти, які пов’язані з Донбасом, оскільки це можливість давати дітям на Соді перспективу якісного життя, підвищить їх самовпевненість в собі, а також дає можливість поділитися з Донецькою і Луганською областями найкращим європейським досвідом у сфері освіти», - сказав Марюс ЯНУКОНІС.


Надзвичайний і Повноважний Посол Литовської Республіки в Україні також висловив вдячність Фонду «Відкрита політика» за роботу з вчителями, молоддю і дітьми зі Сходу: «Я вдячний Фонду «Відкрита політика», який є одним із наших партнерів у сфері освіти, за цю роботу, яка крок за кроком робить для вчителів, для дітей зміни. І я думаю, ми будемо це продовжувати».


У свою чергу, Ірина ЖДАНОВА зупинилась на питанні доступу до освіти не лише дітей і молоді, а й вчителів. І головне у доступі до освіти на Сході – це мати оптоволоконний інтернет у кожному навчальному закладі без якого неможлива інноваційна освіта, підтримувати дистанційну освіту і Освітні Центри «Донбас-Україна». 

«Університети і школи на Сході – це єдині майданчики, де можуть зустрітися вчителі, діти, молодь і батьки з окупованих територій і мирних та вести діалог. Більше таких майданчиків для діалогу на сьогоднішній день, я не бачу. Тому ми маємо це усвідомлювати і зберігати такі майданчики для розбудови миру», - резюмувала Ірина ЖДАНОВА.


СІДАШЕВА Тетяна Володимирівна – в.о. директора Департаменту освіти і науки Донецької ОДА розповіла про освітні потреби Донецької області.


«З року в рік ми набували досвіду в організації дистанційного навчання, розвитку опорних шкіл… Ми рухаємось і не стоїмо на місці. Завдяки спільним зусиллям ми багато проблем подолали. І ми робимо усе, щоб діти з окупованих територій мали доступ до освіти і люди відчували підтримку держави і міжнародних партнерів у цій непростій ситуації», - повідомила Тетяна СІДАШЕВА.


Представники Міністерства освіти і науки ХІВРИЧ Валентина Володимирівна, генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти та БОЖИНСЬКИЙ Володимир Святославович, керівник експертної групи Директорату дошкільної та шкільної освіти МОН також підтримали колег у питаннях розвитку інноваційної освіти та доступу до неї жителів непідконтрольних територій та відповіли на питання присутніх освітян.


«Держава зараз робить і робила все для того, щоб діти з непідконтрольних територій могли продовжувати навчання. Потім, я хочу сказати, що до початку бойових дій Донецька область щодо інформаційних технологій була дуже добре розвинена. У нас було навчання за підтримки міжнародних донорів і в нас пройшли навчання всі педагогічні працівники. Це я до того, наскільки педагогічні працівники можуть там користуватися інформаційними технологіями. Ми вже тоді ставили питання про те, що якщо школа переходить до активного використання інтернет технологій, то сьогодні органи місцевої влади мають можливість вводити додаткові одиниці у штатні розписи таких шкіл», - наголосила Валентина ХІВРИЧ.


Володимир БОЖИНСЬКИЙ додав: «Напевне одним із найголовніших завдань формування політики, після формування системи наукових ліцеїв та формування системи наукової освіти, було питання  - як сформувати систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Як змусити цю систему працювати ефективніше… Одне із завдань, яке ми хотіли перед собою поставити і перед системою, це щоб Інститути післядипломної освіти перестали отримувати нарікання на свою роботу і почали розвиватися і йти ближче до людей».


Також під час прес ланчу на зв'язок Скайпом вийшли представники Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка, який переміщений у Старобільськ та представники Маріупольського державного університету. На базі цих університетів працюють освітні Центри «Донбас-Україна».


«Ми уже декілька років приймаємо участь у тренінгах Фонду «Відкрита політика» щодо доступності освіти. У цьому році до Міжнародної зеленої школи завітали і наші студенти, які вже на сьогодні є амбасадорами, розвивають мережу і впроваджують інноваційні освітні технології. Це саме те, що необхідно саме на Сході. Хочемо подякувати за те, що Фонд готовий підписати з нами Меморандум про подальшу співпрацю. Це дуже важливо для підготовки майбутніх фахівців і вчителів біології, географії, природничих наук», - зазначила Наталія МАЦАЙ, декан факультету природничих наук, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».


В’ячеслав КУДЛАЙ, керівник Освітнього Центру «Донбас-Україна» Маріупольського державного університету поділився результатами вступної кампанії-2019.


«Цього року у нас значно збільшилася кількість вступників через Освітній Центр «Донбас-Україна». У 2019 році на бюджет до Маріупольського державного університету за спрощеною процедурою вступили 97 абітурієнтів», - розказав В’ячеслав КУДЛАЙ.


Далі вже студенти Маріупольського державного університету розказали про свої успішні історії вступу.

«Мене звати Гюнель, я закінчила 54 школу екстерном і склала ЗНО, але вирішила вступати через Освітній Центр і одразу пройшла на бюджет. Вступила на філологічний факультет, я майбутній психолог», - студентка 1 курсу Маріупольського державного університету Гюнель, м. Сніжне, Донецька область.

«Історія у мене така, що я навчався у Донецьку, а коли дізнався про програму «Донбас-Україна» - забрав свої документи і приїхав вступати до Маріупольського державного університету», - студент 1 курсу Маріупольського державного університету спеціальності «Історія та археологія» Данило, с. Новий Світ, Донецька область.

«Я склав вступний іспит з фізики, оскільки ЗНО не складав і вступив через «Донбас-Україна» на бюджет», - Артем, 1курс, системний аналіз, Старогнатівка.

«Коли я дізналася, що є програма «Донбас-Україна», скористалася нею і вступила на бюджет», - Надія, 3 курс МДУ спеціальність «Дошкільна освіта», Сартана.



На прес ланчі було презентовано відеоролик про Science&Digital [не]Школу в Міжнародній зеленій школі:  https://www.youtube.com/watch?v=MJo_Gxz0h3A&feature=youtu.be 



Також після офіційної частини присутні мали можливість поспілкуватися з представниками МОН, освітянами та студентами з Донецької і Луганської областей, донорами.


Повне відео заходу можна переглянути на Facebook-сторінці Фонду «Відкрита політика» https://www.facebook.com/OpenPolicyFoundation/videos/2442789672443028/ 

    

Більше інформації: openpolicy.org.ua, dostupnaosvita.com.ua.