+38 (068) 024 5169   +38 (044) 279 0096    Open Policy Foundation

Новини

  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo

Освітяни зі сходу України опановують принципи освіти XXI століття

12/07/2019 16:43

Освітяни зі сходу України опановують принципи освіти XXI століття

 

У Міжнародній Зеленій Школі ім. Клима Чурюмова за підтримки Посольства Литовської Республіки в Україні відбулася Літня Science&Digital [не] Школа для освітян, студентів та старшокласників з Донецької та Луганської областей. 

 

Вона була спрямована на впровадження інноваційних методів STEM/STrEAM навчання, Digital/цифрових кейсів, здобуття медіа та Soft Skills, засвоєння інноваційних методів управління (SCRUM-менеджменту) під час організації освітніх інноваційних таборів.

 

У навчанні взяли участь 24 учасника з Курахового, Мирнограда, Старобільська, Рубіжного, Маріуполя, Станиці Луганської, Мар’їнки. Це викладачі та студенти з педагогічних університетів, коледжів, вчителі та школярі.

 

Вони опановували принципи освіти 21 століття.

 

Під час тренінгу працювали одночасно лабораторії для старшокласників, студентів-волонтерів, де вони разом зі своїми викладачами, вчителями вивчали принципи освіти 21 століття, яка передбачає модель включення школярів/студентів  в навчальний процес та створення спільного навчального простору з використанням сучасних Digital-засобів.

 

 Учасники Літньої [не] Школи оволоділи новими навичками під час 3 модулів тренінгу: 

1. Let’s Open Green STrEAM - Підвищення кваліфікації вчителів, викладачів/студентів з методик STEM/STrEAM на принципах openschooling

2. Media&Digital - Cool digital learning: інструмент освіти 21 століття

3. Soft Skills - Soft Skills: фундамент освіти 21 століття.

 

Тренери: 

 

Ірина ЖДАНОВА - засновниця Міжнародної зеленої школи, тренер зі STrEAM&DIGITAL  методик (MASHAV, Ізраїль), Виконавчий директор ГО "Фонд "Відкрита політика", канд. іст. наук

 

Ольга БЕРЕЗАН - викладач хімії у Нововолинському ліцеї-інтернаті, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, Заслужений учитель України, канд. пед. наук

 

Ірина ЄГОРЧЕНКО - старший науковий співробітник Інституту математики Національної академії наук України, канд. фіз.-мат. наук

 

Галина КАНАФОЦЬКА - координатор Центру соціального лідерства, тренер-викладач, науковий консультант 

 

Наталія ВОВКОВИНСЬКА  - викладач інформатики та робототехніки Дитячої інженерної академії (м. Київ), автор підручників

 

Валентина ПИКАЛОВА - старший викладач кафедри комп'ютерної математики і аналізу даних НТУ "Харківський політехнічний інститут"

 

Наталія ОВЕРЧУК - вчитель трудового навчання Житомирської гуманітарної гімназії

 

Людмила ОЛЕКСЮК  - координатор Міжнародної зеленої школи

 

Микола СТУПАКОВ - волонтер

 

Із програмою Літньої Science&Digital [не] Школи можна ознайомитись за посиланням: https://www.smore.com/kg6qh 

 

Активності

 

Відповідно до міжнародних стандартів організації навчального простору, спрямованого на покоління Z, розклад був як інтерактивний калейдоскоп: загальні заняття змінювались роботою в малих групах по 20-25 хв в різних локаціях. В тому числі, на свіжому повітрі (на галерії, в етно-криївці, в зоні гамаків), в перервах - кава, какао  та кінезіологічна гімнастика. Модераторами частини занять для освітян та для амбасадорів були школярі та студенти, випускники програм МЗШ. 

 

2 липня

 

Учасникам було розказано про еко-приміщення Міжнародної Зеленої Школи , були проведені інструктаж з техніки безпеки і екскурсія територією. Далі Ірина ЖДАНОВА провела презентацію Фонду "Відкрита політика", де були розкриті проекти громадської організації, історія створення Міжнародної Зеленої Школи, а також ідеї і засади, на яких вона заснована.

 

Під час презентації розкрито ключові навички 21 століття, які були представлені під час Всесвітнього економічного форуму у Давосі. Ірина ЖДАНОВА розповіла, що єдиними конкурентними перевагами людини перед штучним інтелектом залишаться креативність і милосердя, і саме на розвиток цих компетенцій спрямована Міжнародна Зелена Школа.

 

Школярі Ксенія ЛЮСТРОВА і Настя САРАНА,  випускниці програм МЗШ, розповіли іншим школярам про Міжнародну Зелену Школу і SCRUM- менеджмент.

 

Одночасно зі школярами Галина КАНАФОЦЬКА проводила дискусійний медіаклуб, на якому говорили про цінності 21 століття.

 

Увечері Оксана ЛИНДЮК провела майстер-клас з гуцульских танців. Учасники вивчили два із них. Обидва танці були парними і містили елементи гри та були спрямовані на командну роботу.

 

Після майстер-класу біля ватри відбувся дискусійний медіа-клуб “Від екології душі - до екології Всесвіту”, який проводився Галиною КАНАФОЦЬКОЮ. Учасники, ласуючи чаєм і гуцульским сиром, обговорили питання довіри як найістотнішого критерію успіху у стосунках між учасниками освітнього процесу.

 

3 липня

 

Зранку учасники пішли до водоспаду, а після сніданку прослухали лекцію Ірини ЖДАНОВОЇ "Відкриймо вікна шкіл в майбутнє", де були розкриті переваги освітнього процесу в Литві, Ізраїлі. В цей час Наталя Вовковинська провела заняття з робототехніки для школярів.

 

Потім школярі і студенти навчалися SCRATCH-програмуванню з використанням Makey-Makey, а освітяни познайомилися з лекціями по хімії від Ольги БЕРЕЗАНі по робототехніці від Наталії ВОВКОВИНСЬКОЇ.

 

Учасники познайомилися один з одним в процесі інтерактивної гри, а далі Галина КАНАФОЦЬКА провела інтерактивну лекцію на тему "Від екології душі - до екології Всесвіту", а після обіду учасники ознайомилися з хімією соломоплетіння. Після Космічного какао освітяни вчилися програмуванню з Makey-Makey, а студенти ознайомилися з робототехнікою.

 

Увечері був проведений SCRUM, танці на галерії, а навчальний день закінчився дискусійним клубом за модерацією Галини КАНАФОЦЬКОЇ на тему переосмислення майбутнього.

 

У другий день [не]школи амбасадори Міжнародної Зеленої Школи ініціювали і зробили сходинки, по яким спускаються до річки.

 

Традиційно, щодня ввечері був майстер-клас з гуцульських танців, що сприяло емпатії між учасниками та формуванню дорвіри. 

 

4 липня

 

День почався з походу до водоспаду і ранкової руханки. Далі школярі і студенти ознайомилися з інноваційною методикою планування SCRUM. В цей час для викладачів Ірина ЄГОРЧЕНКО розповіла про ризики ігнорування математики.  Це не просто шкільний предмет, а важлива дисципліна для життя, знання якої допомагає уникнути маніпуляцій та розвиває критичне мислення, навички прийняття рішень в нестандартних ситуаціях. Це є надзвичайно важливим на ринку праці 2020+.

 

Для студентів та школярів Галина КАНАФОЦЬКА провела інтерактивне мотивуюче заняття “Від мрій - до дій! Радій”.

 

Наталя ОВЕРЧУК провела лекцію про геометричні фігури у традиційному українському мистецтві, зв’язок традиційного мистецтва і математики в Green STrEAM методиках МЗШ.

 

Після кінезіологічної гімнастики і кави просто неба викладачі розділились на дві групи. Першій - Наталія ОВЕРЧУК провела в етнокриївці майстер-клас з соломоплетіння з використанням октаедрів, які лежать в основі гуцульських "павуків". Другій - Ольга БЕРЕЗАН провела захоплюючу лекцію з хімії.

 

Далі відбувся нетворкінг, в ході якого були створені проектні команди.

 

Після обіду школярі спробували створити робота під керівництвом Наталії ВОВКОВИНСЬКОЇ, студенти познайомилися з цікавою математикою (Ірина ЄГОРЧЕНКО). 

 

Ірина ЖДАНОВА спільно з освітянами провела брейнштормінг і обговорення ролику Освіта 21 століття: 



 

 

Після цього викладачі дізналися про використання лендінгу в освітньому процесі і познайомилися з інструментом SMORE, який дозволяє створити власну сторінку без навичок програмування.

 

Валентина ПИКАЛОВА провела заняття з кодування/програмування для викладачів. Дві молоді мами, Ірина ГРУШКОВСЬКА та Наталія САРАНА (вчитель з Рубіжного) об’єднались у команду "Патріоти", де вони спільно з Яном ШИНКАРУКОМ, студентом переміщеного Первомайського індустріально-педагогічного коледжу, створили проект про Україну. 

 

 

Інші дві команди презентували свої  проекти з пластиліновими картинками та кодуванням. 

 

Детальніше про це та описано в блозі Ірини ЖДАНОВОЇ на lb.ua.

 

Далі учасники випили космічне какао, після якого Ірина ЖДАНОВА розповіла про переваги використання месенджера WhatsApp у освітньому процесі.

 

З цього дня учасники, поділившись на групи, почали розробляти свої проекти, які вони мали представити перед іншими учасниками. Викладачам необхідно було створити методику викладання GREEN STrEAM [не]уроку, або інтерактивної програми в канікулярному таборі. А студенти і школярі об’єднались в групу амбасадорів і почали розробляти проект промоції GREEN STrEAM методик Міжнародної Зеленої Школи.

 

Потім Настя САРАНА, учениця школи №5 з м. Рубіжного, випускниця програм МЗШ та учасниця спільного міжнародного Digital проекту (MASHAV)   презентувала інструмент проведення відеоконференцій Zoom.

 

 

Вечір традиційно закінчився танцями на галерії. Учасники показали тіньовий театр, режисером якого в МЗШ є Наталія ОВЕРЧУК.

 

5 липня

 

Навчальний день почався з презентації промо-плану від амбасадорів, яка відбувалася у формі рольової гри. Всі учасники розділилися на 3 групи: оптимістів, песимістів і інвесторів. Перші повинні були повністю підтримувати проект. Завданням песимістів було шукати недоліки в промо-плані. Інвестори мали приймати остаточне рішення щодо підтримки. 

 

Далі Ірина ЄГОРЧЕНКО провела лекцію, амбасадори створили власну smore-сторінку, де вони поділилися враженнями про літню [не]школу https://www.smore.com/9wxrh.

 

Разом з Наталією ВОВКОВИНСЬКОЮ студенти створювали робота, школярі працювали з Makey-Makey, хіміки вивчали авторські методики Ольги БЕРЕЗАН.

 

Після обіду Наталя САРАНА провела урок хімії в Green STrEAM "Ням-ням лабораторія", під час якого розповіла про гормон щастя та зварила шоколад. Далі учасники продовжували працювати над проектами.

 

Після вечері працювали Digital-лабораторії, де учасники вивчали Whatsapp, Canva і SMORE на практиці.

 

В кінці четвертого дня в гості до в МЗШ завітала родина гуцульських музик.  Вони розповіли про місцеві етнічні інструменти і як вони створюються, а молодші школярі ще й виявились чудовими музикантами.

 

День закінчився тіньовим театром.

 

6 липня

 

Останній день був найвідповідальнішим, бо в кінці учасники мали презентувати свої проекти. Він почався з лекції Ірини Єгорченко. Після сніданку учасники продовжували працювати над ними, а також прослухали авторський коментар книги Елізабет Елен Блекберн і Еліси Епель "Ефект теломер" від Ольги БЕРЕЗАН. Школярі Іра (Старобільск-Луганськ) та Ілля (Маріуполь-Донецьк) розповіли про міжнародні  стартапи, які їх більше всього вразили.

 

Наталя ОВЕРЧУК провела лекцію про традиційне мистецтво писанкарства у GREEN STrEAM методиках, після якої учасники розділились на міні-групи, щоб створити власну писанку.

 

Після обіду учасники пішли до каменя Новаківського - найбільшого каменя у Космачі, з якого відкриваються неймовірні краєвиди. В цей час бажаючі залишилися на заняття з соломоплетіння, де вони спробували створити стрічку Мебіуса.

 

Після екскурсії Наталія ВОВКОВИНСЬКА розповіла про ефективний інструмент створення навчальних тестів Kahoot. Був презентований також сервіс створення інтерактивних презентацій Zeetings.

 

Далі учасники розділились на групи. Школярі займалися робототехнікою, студенти вивчали соломоплетіння, а для освітян Ірина ЖДАНОВА провела інтерактивну лекцію по стартаперству.

 

Після вечері Оксана ЛИНДЮК і Наталя САРАНА презентували Космацький весільний одяг. Інжиніринг і традиційне гуцульське мистецтво поєднались в майстерні Михайла ПАНТЕЛЮКА “Тарниця” - як виготовити дерев’яне сідло для коня, за допомогою якого можна перевозити вантажі.

 

Підсумком навчання стала конференція “Від екології душі - до екології Всесвіту”, на якій учасники презентували свої проекти. Команди, створили SCRUM-дошку для їх реалізації під час проекту «Let’s Open Green STrEAM».

 

Амбасадори ініціювали та організували для учасників тренінгу свято “КУПАЛА- антиКУПАЛА” біля ватри, яке ще більше згуртувало учасників тренінгу в одну команду - менторів, коучерів, амбасадорів, волонтерів.

 

Враження учасників:

 

«В Зеленій Школі мене вразила різноманітність напрямків навчання . Кожен урок був пізнавальним і цікавим . Що стосується мене , я була приємно вражена щодо атмосфери. Школярі, студенти та освітяни натхненно працювали під час усього тренінгу і отримували від цього задоволення. В колективі відчувалась командна праця та креативний підхід до всього що ми робили . Нам розповіли і показали можливості роботи в WhatsApp, Canva, Zoom, Smore, Kahoot! тощо, навчили програмуванню, допомогли створити робота своїми руками та багато іншого. Я вдячна всім, хто намагався зробити моє перебування в Зеленій Школі максимально комфортним і приємним. Дякую вчителям, які розширили мої знання в тій чи іншій галузі, та оргкомітету за незабутню літню практику в мальовничому селі Космач!»

Олександра КУЦЕНКО, учениця 9 класу "КНВК Школа-дитячий садок" м. Рубіжного

 

"Якщо одного разу у тебе з’явиться можливість відвідати Міжнародну Зелену школу, обов’язково скористайся нею! Сесія тривалістю у тиждень проходить як мить, на одному подиху – лекції, руханки, обговорення, кава просто неба, робота у групах, космічне какао, презентації, дискусії, гуцульські танці, прогулянки до водоспаду, знов спілкування. День у школі закінчується далеко за північ, але втоми не відчуваєш, бо поряд однодумці й ти відчуваєш неймовірну синергію, одночасно підпитуєшся від неймовірних красот природи.

 Для мене дуже цікавою була медіація у змішаній групі – викладачі, учителі, студенти та школярі. Робота з тренерами надала основу для перезавантаження, для глибокого аналізу дійсності, міркування та планування  майбутнього.

За тиждень ми отримали багато необхідної інформації від Ірини ЖДАНОВОЇ, щодо Green Stream, проектної діяльності, стартапству, використання скрам-управління діяльністю тощо; від Ольги БЕРЕЗАН – про особливості роботи з обдарованою молоддю; використання сучасних освітніх технологій від Валентини ПИКАЛОВОЇ, Наталії ВОВКОВИНСЬКОЇ та Ірини ЄГОРЧЕНКО; дискусії щодо цінностей з Галиною КАНАФОЦЬКОЮ; майстер-класи з Наталією ОВЕРЧУК та Оксаною ЛИНДЮК.

Щиро дякуємо Ірині ЖДАНОВІЙ за те, що надала можливість разом зі студентами попрацювати в надзвичайному просторі – Міжнародній Зеленій школі."

Наталія МАЦАЙ, декан факультету природничих наук ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

 

«Приємно відзначити, що організація тренінгу відзначилася чіткістю, насиченістю,  різнобічністю програми. Вразила теплота і доброзичливість атмосфери. Дітям, студентам, викладачам сподобалось працювати в команді, разом приймати рішення. Учасники тренінгу поглибили знання щодо новітньої освіти. Всі поїхали натхненні і щасливі, адже стали креативними».

Ольга БЕРЕЗАН, викладач хімії у Нововолинському ліцеї-інтернаті, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, заслужений вчитель України, тренер Літньої Science&Digital [не] Школи в  МЗШ, канд. пед. наук 

 

«Декілька днів тому закінчились заняття у Міжнародній Зеленій Школі, а спогади про неї не відпускають. Зустрічі з цікавими людьми, новий досвід в організації освіти ХХІ століття. Під час сесії освітяни, студенти та школярі стали справжньою єдиною командою, де чують кожного, поважають і дають можливість виявляти творчість. Ми  зрозуміли, що наука та мистецтво можуть і повинні йти разом. А той, хто побував у Карпатах, відчув дихання гір, милувався неймовірним зоряним небом, слухав звучання струмків і водоспадів, відчув місцевий колорит, ніколи не забуде цей край. Дякуємо організаторам заходу за незабутні враження!».

Лілія МАКСИМЕНКО, соціальний педагог Первомайського індустріально-педагогічного коледжу, м. Рубіжне, Луганська обл.

 

“Коли я їхала в Зелену Школу, то не знала, що мене чекає. Щоб приїхати в с. Космач, мені знадобилося проїхати на поїзді 35 годин. Цього часу звичайно, достатньо для різних думок. Дорога в с. Космач була довга, пейзажі за вікном змінювалися з красивих на найкрасивіші: природа Карпат навколо - це неймовірної краси горизонти. Коли я опинилася в Зеленій Школі та побачила програму перебування там, то я трохи була в шоці, так як вільного часу не було. Але навчання виявилось дуже цікавим, не помічаєш часу. Завдяки тренінгам і дискусійному клубу з Галиною Канафоцкою під відкритим небом біля ватри я дізналася багато для себе пізнавального і отримала інформацію для роздумів. Ірина ЖДАНОВА надихала розповідями про STrEAM освіту. SCRUM-менеджмент з Людмилою Олексюк виявився простим і дуже зручним, намагаюся тепер його застосовувати у своїй роботі. А космічне какао під відкритим небом в Карпатах - це заряд енергії і неймовірні емоції. Хочу сказати велике спасибі: Наталії Оверчук за цікаві кейси STrEAM освіти і робототехніку; Пікаловій Валентині за розповіді Green STrEAM LABS: Makey Makey - складні процеси на простих  речах, дуже доступно і зрозуміло; Ірині Єгорченко за розповідь на принципах openschooling - як поєднати математику і мистецтво, ця інформація "бомба" для моїх ідей - велике Вам спасибі. Праця в команді - це дуже гарно, ти знайомишся з різними людьми і обмінююшся ідеями. Я отримала велику кількість важливої інформації для роздумів і позитивні емоції, адже лекції та тренінги під відкритим небом у Карпатах - це неймовірно. Висловлюю подяку ЖДАНОВІЙ Ірині Анатоліївні та всім викладачам - ви люди які надихають! Велике вам спасибі за всі 5 днів - це було неперевершено!

Анна ПУЗАЧОВА, викладач Маріупольського будівельного коледжу

 

“Мрій! дій! Радій! - ці слова стали моїм гаслом рівно рік тому і будуть пронесені через все моє життя! Знайомство з неймовірною людиною, у якої горять очі, випромінює позитив перевернули моє життя на краще, дало мені величезний старт, розвіяло весь мій сум і невпевненість  у собі! Ця неймовірна людина - директор ГО “Фонд Відкрита політика” ЖДАНОВА Ірина Анатоліївна. 

В Міжнародній Зеленій школі я 4-й раз, але кожний раз по своєму неймовірний, так і цього разу на нас чекала незабутня зустріч з Великими викладачами: Ольгою Веньямінівною  БЕРЕЗАН, за підручниками якої ми готуємо наших маленьких хіміків до олімпіад, ВОВКОВИНСЬКОЮ Наталією Вадимівною, яка познайомила нас зі світом робототехніки, ПІКАЛОВОЮ Валентиною Валеріївною, яка відкрила для нас казковий простір Makey-Makey, ЄГОРЧЕНКО Іриною Анатоліївною - чудовий світ цариці наук - математики, ОВЕРЧУК Наталією Володимирівною - “Хімія-соломоплетіння”, “Хімія-математики”, Писанкарство-геометрія”, “Чарівний тіньовий театр” і майстер клас з виготовлення ляльок! Робота зі Scrum-дошкою від Людмили ОЛЕКСЮК. Спілкування з Тамарою КАРПІНСЬКОЮ просто неймовірне!  Чого тільки варті дискусійні клуби з Галиною КАНАФОЦЬКОЮ!!! Я просто у захваті від неймовірних знайомств з нашими студентами та школярами-амбасадорами, з колегами викладачами з Донеччини та Луганщини. Дякую за можливість розкритися, здійснити свої мрії і забути про війну!!!”“Дякуємо директору Фонду "Відкрита політика" Ірині Ждановій за мрії, спокій і впевненість у собі, сили і можливості!!!”

Наталія САРАНА, вчитель географії, біології, хімії Комунального навчально-виховний комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №5 – дошкільний навчальний заклад (дитячий садок)» Рубіжанської міської ради Луганської області

  

Відеовраження Галини КАНАФОЦЬКОЇ, координатора Центру соціального лідерства, тренера-викладача, наукового консультанта, м. Київ

 

Більше вражень на лендінгу, який створили амбасадори під час Літньої Science&Digital [не] Школи: https://www.smore.com/9wxrh

 

ЗМІ про Літню Science&Digital [не] Школу для освітян

(станом на 12 липня, список ЗМІ буде поповнюватись):

 

З’єднаймо Україну інноваціями. Відверті роздуми/команда ПАТРІОТИ. Блог Ірини ЖДАНОВОЇ на lb.ua

 

Життя без лінії розмежування - ефір на Українському радіо з Іриною Ждановою та журналісткою Оленою Шарпанською. 

 

Організатор  Першої Літньої Science&Digital [не]Школи для освітян  - НГО “Фонд “Відкрита політика”. Вона проведена в рамках проекту «Let’s Open Green STrEAM» за  підтримки Посольства Литовської Республіки в Україні і є продовженням минулорічного проекту. . 

Дякуємо Посольству Литовської Республіки в Україні за системну підтримку проектів, спрямованих на забезпечення доступу до освіти дітям, молоді на Сході України, які постраждали від війни.