+38 098 079 69 73   +38 (044) 288 5075    Open Policy Foundation

Новини

  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo

“Тренінги проклали зелений шлях, куди йти і як працювати…”

22/02/2019 12:06

Фонд провів навчання освітян, які працюють з мешканцями непідконтрольних Уряду України територій

Представники освітньої галузі Луганської та Донецької областей пройшли тренінги Фонду «Відкрита політика» на  тему «Інформаційна кампанія закладів освіти для молоді з непідконтрольних Уряду України територій та територій уздовж лінії розмежування».

Тренінги  відбулися 6-10 та 12-16 лютого на базі Міжнародної зеленої школи ім. Клима Чурюмова у с. Космач Івано-Франківської області. У рамках навчальної програми Фонд у співпраці з Міністерством освіти і науки організував два вебінари із теми «Дистанційна освіта для школярів з непідконтрольних Уряду України територій та територій уздовж лінії розмежування».

У навчанні взяли участь 46 представників освітньої галузі Донеччини та Луганщини зі шкіл, університетів, коледжів, управлінь освіти, Інститутів післядипломної педагогічної освіти, Освітніх Центрів «Донбас-Україна». Освітяни приїхали з різних міст і сіл регіону -  Сєвєродонецьк, Старобільськ, Рубіжне, Кремінна, Лисичанськ, смт. Гірське, Троїцьке, Новоохтирка, Новопсковськ, Краматорськ, Слов’янськ, Бахмут, Маріуполь, Торецьк, Мирноград, Покровськ, Добропілля, Волноваха, с. Іллінівка.

«Тренінг допоможе скоригувати роботу на вступну кампанію...»

Програма тренінгу включала навчальні сесії з розробки комунікаційної стратегії для потреб освітян. Учасники вчились розробляти медіа-плани для школи, освітнього центру, районного/обласного управління освіти, дізнавались про критерії соціальної реклами, процедуру отримання статусу соцреклами, канали її поширення. Також вони на практиці освоювали різновиди медіапродуктів, загальні вимоги до їх створення та особливості макетування медіапродуктів (поста у соцмережах, мотиваційної листівки, постера) у програмі Canva. Крім цього, тренери їх ознайомили із особливостями роботи «гарячої лінії» з питань освіти у навчальних закладах та відділах освіти. І на завершення вони отримали базову інформацію із проектного менеджменту з прикладами досвіду ГО «Фонд «Відкрита політика».

У підсумку учасники тренінгу  успішно презентували результати групової роботи по проекту інформаційної кампанії та медіа-плану для трьох секторів: 1) школи з дистанційною освітою, 2) Освітнього Центру, 3) управління освіти. Наступного дня на основі медіа-плану вони розробляли концепцію та макет у графічній програмі Canva. Знайомство із цим онлайн-сервісом стало для багатьох новим досвідом, який має практичну користь у роботі.

- Мені дуже сподобалося, що нас навчили працювати у програмі Canva. По приїзду до школи ми плануємо на сайті розмістити постери, які б могли зацікавити дітей із непідконтрольної території. Наша школа допомагає таким школярам отримати документи державного зразка, щоб вони далі могли навчатися в українських вишах, - поділилась враженнями Лариса ПІСКОВА, заступник директора навчального закладу I-III ступенів N8 з м. Рубіжного Луганської області.

- У нас в групі відбувся обмін досвідом, - відмітила Людмила ПЕСТРЕЦОВА, заступник директора Слов’янського хіміко-механічного технікума, керівник Освітнього Центру «Донбас-Україна», з м. Слов’янськ. - Одні в одному напрямку працювали, інші - в іншому, і ми разом створили медіаплан, який представили на тренінгу. Програма Canva дійсно корисна для нашої роботи, зможемо її використовувати у подальшому.

Крім того, учасники вчилися визначати ключові меседжі для інформаційної кампанії та враховувати специфіку комунікацій зі школярами та студентами з непідконтрольних Уряду України територій. Під час роботи у групах учасники тренінгу продумали інформаційні повідомлення для обраної цільової аудиторії та розробили дизайн медіапродуктів – інтерактивний пост Освітнього Центру для соцмережі Фейсбук, мотиваційну листівку для школи та постер для управління освіти.

- Зрозуміла, що матеріали, які ми раніше виготовляли, не зовсім правильні, і могли сприйматися населенням не так, як ми того хотіли, - розповіла  Наталія МАЦАЙ, керівник Освітнього Центру у переміщеному Луганському національному університеті, з м. Старобільськ Луганської області. - Також на тренінгу я почула багато цікавого про особливості ведення консультацій «гарячої лінії». Сподіваюсь, я ще приїду сюди, у Космач у Міжнародну зелену школу, мене цікавить особливості STrEAM освіти, яку тут практикують. Прохання взяти на практику студентів, які вступали через Освітні Центри, але ніколи не їздили далі Луганщини».

- Тренінг допоможе мені скоригувати свою роботу на наступну вступну кампанію, -  відмітила Юлія НЕФЬОДОВА, відповідальний секретар приймальної комісії переміщеного Луганського  національного аграрного університету, з м. Харків. - Мене трохи розкритикували, але це була конструктивна критика, і я тепер зможу більш професійно використовувати цю програму для створення медіапродуктів для молоді з непідконтрольних територій.

- Під час виконання практичного завдання ми задумались над покращенням сайту, щоб визначити, де саме розмістити інформацію про екстернат, аби її не шукали по різним розділам і рубрикам сайту, - поділилась практичною користю Тетяна ТІЛІНІНА, директор загальноосвітньої школи N54 з м. Маріуполь Донецької області.

«Показали важливість синергії всіх представників освіти в регіоні…»

На заняттях разом працювали освітяни з різних секторів (районні відділи освіти, школи, коледжі, університети, обласні інститути післядипломної педагогічної освіти, Освітні Центри, Міністерство освіти і науки). Це сприяло налагодженню взаємодії у їхній подальшій роботі в регіоні, на чому наголосили майже всі учасники тренінгу. У перервах вони мали змогу відверто в неформальній обстановці  обговорити проблеми співпраці між представниками шкіл, Освітніх Центрів та відділів освіти, МОН. Тренінг став справжнім синергетичним майданчиком для розширення взаємозв’язків і гармонізації підходів до визначення потреб, комунікаційної стратегії та активностей під час інформаційної кампанії.

Своїми ідеями учасники ділилися під час підсумкових конференцій “Від екології цінностей - до екології інформаційного простору". Зокрема, планами активізувати мобільність студентів з Освітніх Центрів, організувати тренінг з проектної діяльності, спілкування через Skype-зв'язок між учнями сільської школи у Космачі та школами на Сході країни, провести практику для студентів з непідконтрольних територій, які навчаються в Освітніх Центрах «Донбас-Україна».

- Наша зустріч проклала зелений шлях, куди йти і як працювати, - наголосила Наталія БОБРОВСЬКА, заступник начальника відділу освіти Добропільської міської ради Донецької області. - Зрозуміли, що потрібно співпрацювати з Освітніми Центрами. До нас звертаються діти, які не мають документів, і виникає багато питань. Діти не мають бути покинуті. Буду сподіватися, що після тренінгу питання будуть розв’язані. Бо у законі не все прописано і зрозуміло. Будемо сподіватися, що співпраця дасть нам результат.

- Ми розробили універсальний медіа-план для Освітніх Центрів «Донбас-Україна» під час вступної кампанії 2019, - поділився результатами групової роботи В’ячеслав КУДЛАЙ, керівник Освітнього Центру «Донбас-Україна» з Маріуполя Донецької області. - Дізнались багато нових інструментів залучення потенційних вступників з непідконтрольної території Донбасу, переосмислили способи роботи. Вдячний організаторам, які показали важливість синергії всіх представників освіти в нашому регіоні. Впевнений, що нові знайомства з колегами з Освітніх Центрів, зі шкіл та департаментів освіти підуть на благо дітям з непідконтрольних територій.

«Отримали відповіді на багато питань під час вебінара…»

Важливим елементом тренінгів стали 2 вебінари з теми «Дистанційна освіта для школярів з непідконтрольних Уряду України територій та територій уздовж лінії розмежування».  Вони були проведені в МЗШ спільно з Департаментом загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, зокрема з відповідальною за цей напрямок Ольгою Малишевою. Сучасні технології, оптоволоконний інтернет у Міжнародній зеленій школі  вже дозволяють навіть високо в горах навчатись без кордонів.

Усі присутні на тренінгах та їх колеги на місцях у регіоні (33 учасники Skype-зв'язку) під час вебінару могли озвучити питання, які стосуються конкретно їхнього регіону і отримати консультації по особливостям прийому документів від дітей з непідконтрольних територій.

Також на тренінг 15 лютого завітали представники Міністерства освіти - в.о. директора Департаменту вищої освіти Світлана КРЕТОВИЧ та головний спеціаліст сектору переміщених ВНЗ Ірина КРАВЧУК. Заради півторагодинної зустрічі з освітянами Донецької області представникам МОНу довелося подолати удвічі довшу за часом дорогу. Проведена розмова була надзвичайно продуктивною. Учасники тренінгу змогли отримати роз’яснення по порядку роботи Освітніх Центрів «Донбас-Україна» в 2019 році, особисто задати питання, уточнити нюанси освітніх документів, а згодом розмова перейшла у неформальне русло на галерію Міжнародної зеленої школи.

- Хотілося б підкреслити важливість подібних зустрічей з колегами по Освітнім Центрам «Донбас-Україна», по школам з дистанційною освітою у неформальній обстановці на базі Міжнародної зеленої школи, - наголосив Юрій ДЬЯЧЕНКО, керівник Освітнього Центру «Донбас-Україна» у м. Краматорськ Донецької області. - У процесі роботи кожний з нас зіштовхується із нестандартними ситуаціями. Вирішення таких ситуацій  потребує індивідуального підходу та консультації у професіоналів. Тому існує гостра необхідність проводити зустрічі подібного плану перед вступною кампанією (травень-червень) та після неї (жовтень-листопад). Участь компетентного представника МОН – обов’язкова! Цього разу дві години діалогу зі Світланою Кретович із МОН – і всі болючі питання розв’язані.

«Цікаво було поспілкуватися з коліжанкою з Космача про зміни в освіті…»

Особливі почуття викликало відвідування місцевої школи - Космач-Ставницької ЗОШ І-ІІ ступенів. Учасники тренінгу на власні очі побачили, як сільська школа працює у високогірних умовах. Місцеві школярі підготували концертну програму, а вчителі зі Сходу та Заходу України могли в неформальній атмосфері поговорити про спільні проблеми, обмінятись досвідом, думками, як їх вирішити. Багато роздумів викликала у них розмова з молодим директором школи про реалії фінансування закладу. Вони відмітили, що у них сільські школи мають краще забезпечення та умови навчання. А в Космач-Ставницькій школі їм особливо сподобалася унікальна родинна атмосфера.

- Цікаво було поспілкуватися з коліжанкою із Космача про зміни в освіті, - відмітила Світлана БУРДУН, директор школи з с. Іллінівка Донецької області. - Відбувся обмін досвідом: як у селі в школі з усім справляються.

- Вразив щирий прийом, нас зустрічали піснями, теплотою душі! Подивилися, як вони навчаються, в яких умовах. Деякі учні добираються по півтори години, але це не впливає на їхнє навчання! У них такі ж самі підручники, навчальні програми, - ділиться враженнями Віра ДОРОХОВА, заступник директора з Рубіжанської школи N8 Луганської області. - Вони нічим від нас не відрізняються.

Крім занять з інформаційної кампанії, тренінг передбачав заходи із формування команди, психологічно-соціальної реабілітації та формування довіри, руйнування стереотипів між освітянами різних регіонів. Під час післяобідньої «години для мрій» учасники встигали насолодитися природою, короткочасним теплом гірського сонця і колоритом місцевого побуту. Надихала учасників і неймовірна краса високогірного села Космач, яке відоме на весь світ збереженими українськими традиціями. Багато з учасників тренінгу вперше були в горах. Мобільність є важливим рушієм розвитку потенціалу викладачів.

Додатковою родзинкою тренінгів в МЗШ є атмосфера, яка формує довірливі відносини. Цього разу  між учасниками тренінгу, освітянами Луганщини, Донеччини та Івано-Франківщини. Розвиток контактів між людьми з різних регіонів розбудовує мости миру і знімає стереотипи. Тому учасники разом із вчителями місцевих шкіл ОТГ Космач додатково танцювали з троїстими музиками на галерії МЗШ, ліпили сирні коники і співали біля печі, куштували гуцульські страви прямо з печі, дискутували за духмяною кавою з кардамоном під шум водоспаду, веселились, танцюючи навколо ватри. Вранці вони заряджалися позитивною енергією на ранкових руханках. А пізно ввечері - мріяли,  спостерігаючи в телескоп зоряне карпатське небо. Учасники тренінгу мали змогу розширити кругозір про Всесвіт та космічні досягнення України, переглядаючи фільм про всесвітньовідомого українського вченого Клима Чурюмова, чиє ім’я носить Міжнародна зелена школа.

- Переворот у голові. Дійсно, усе пізнається в порівнянні, - поділилась враженнями Валентина РУДИК, в. о. директора школи N9 з м. Покровськ Донецької області. - Побачили тут школу і почали цінувати те, що маємо. Тут важче вчителям, діти не мають повноцінного харчування у школі. І шлях до якіснішої освіти тут для дітей тернистіший, ніж у нас… Мандруючи, ми стикаємось із іншим побутом, традиціями, з цікавими людьми. Тоді дійсно відбувається переоцінка цінностей, перезавантаження мозку. Далі ми можемо робити нові кроки, креативно мислити, реалізовувати ідеї.

- Коли працюєш із Фондом «Відкрита політика», то відчуваєш професіоналізм, - підсумувала Юлія НЕФЬОДОВА, відповідальний секретар приймальної комісії Луганського  національного аграрного університету, переміщеного до Харкова, - наша обізнаність у проведенні інформаційних кампаній зростає у невимушеній атмосфері толерантності та компетентності. Таке дивовижне поєднання надихає не просто на створення нових продуктів для абітурієнтів з непідконтрольної зони, а й на бажання розвиватися у подальшому.

Даний тренінг організувала ГО «Фонд «Відкрита політика» у співпраці з Міністерством освіти і науки України, обласними департаментами освіти Луганської та Донецької областей. Він виконується в рамках проекту «Зміцнення громадської довіри» (UCBI II), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).