+38 098 079 69 73   +38 (044) 288 5075    Open Policy Foundation

Новини

news-photo

Доступна освіта: Фонд «Відкрита політика» розширює співпрацю з МОН та ЮНІСЕФ

26/03/2018 21:00

Як розширити доступ до здобуття якісної освіти для дітей і молоді, постраждалих від конфлікту, для школярів, які мешкають у віддалених регіонах, сільській місцевості? Як покращити для них якість дистанційної освіти? Ці та інші важливі питання стали головним предметом зустрічі на початку березня керівника Фонду «Відкрита політика Ірини ЖДАНОВОЇ із заступником Міністра освіти і науки Романом ГРЕБОЮ, головою Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Джованною БАРБЕРІС та представниками Освітнього Кластера ЮНІСЕФ.

Головним результатом обговорення стало те, що усі ці напрями, які з 2016 року адвокує Фонд «Відкрита політика», мають увійти до нового Програмного циклу ЮНІСЕФ в Україні на 2018-2022 роки.

У свою чергу, керівник Фонду «Відкрита політика» Ірина Жданова озвучила ряд пропозицій щодо дистанційної освіти, розширення роботи «гарячої лінії», проведення інформаційної кампанії та підвищення інституційної спроможності місцевих громад Луганської і Донецької областей, молодіжних центрів та професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ).

«Освіта – це інструмент налагодження миру і реінтеграції окупованих територій. Згідно останнього Закону «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» в Україні визнаються лише два документи, видані на окупованих територіях: свідоцтво про народження або смерть. Тому документи про освіту державного зразка можна отримати лише двома шляхами: навчатися дистанційно/на екстернаті, або за спрощеною процедурою через Освітні Центри «Донбас-Україна», «Крим-Україна», - наголосила Ірина ЖДАНОВА.

Про те, як кримчанам отримати вищу освіту на материку, розповіла генеральний директор ГО «Фонд «Відкрита політика» Ірина Жданова в прямому ефірі Радіо «Крим. Реалії»

Керівник Фонду додала, що сьогодні дистанційна освіта стає більш затребуваною не тільки серед жителів тимчасово окупованих територій, а й жителів віддалених важкодоступних регіонів України, дітей, які потребують інклюзії. Великі ризики становлять і метеоумови, закриття шкіл у селах в умовах децентралізації.

З огляду на це, необхідно конкретизувати дистанційну освіту у Програмному циклу ЮНІСЕФ на 2018-2022 роки.

«Дистанційна освіта є інструментом забезпечення доступу до якісної освіти не лише дітям/молоді, які постраждали від конфлікту, а й дітям/молоді з особливими потребами (інклюзивна освіта) у малих селах, важкодоступних регіонах. Оскільки мережа шкіл оптимізується під час децентралізації, потрібен якісний відео-контент по всій програмі «Нової української школи» та інституційна підтримка шкіл, які надають послуги в дистанційному навчання для кожної дитини в місцевих громадах різних регіонів України. Це відповідає концепції НУШ. Пропонуємо це теж зазначити в Програмному циклі. Почати можна зі створення моделі школи з дистанційним якісним навчанням», - зазначила Ірина ЖДАНОВА.

Вона також додала, що для дистанційної освіти має бути декілька онлайн платформ, оскільки платформа, яка може працювати на базі сайту МОН з розширенням gov.ua, блокується на тимчасово окупованих територіях. Є Prometheus, Освіторія. Але на цих ресурсах потрібна реєстрація. Однак, важливим фактором є саме відсутність реєстрації на такій платформі. Тому інтернет-платформа Доступна освіта має бути модернізована і стати ресурсом для більш широкої цільової аудиторії.

Крім того, сторони обговорили, що в нових циклах співпраці з ЮНІСЕФ потрібно врахувати розвиток професійно-технічної освіти. Тому наступна, не менш важлива пропозиція, стосується саме інституційної підтримки ПТНЗ, а також місцевих громад, молодіжних центрів.

«На сьогодні місцеві громади не мають проектних команд і сучасного інноваційного кейсу управління проектами. Особливо це відчувається на рівні ПТНЗ, де збереглися радянські принципи управління, замість сучасних методик, необхідних для ринку праці. Тому Фонд «Відкрита політика» пропонує спільно сфокусувати дії на ПТНЗ, які мають дати молоді навички для реалізації себе на сучасному ринку праці та створити проектні команди. Особливо у місцевих громадах на сході Україні», - підкреслила Ірина ЖДАНОВА.

Також на зустрічі представники ЮНІСЕФ та МОН високо оцінили результати реалізації програми «Доступна освіта» Фонду «Відкрита політика», спрямованої на розширення доступу до якісної освіти дітей і молоді, які постраждали від конфлікту.

«Нині ми спільно реалізуємо програму «Доступна освіта», яка допомагає дітям з Криму та Донбасу дистанційно готуватися до ЗНО і ДПА з української мови та історії. Також на цьому ресурсі є посилання на мобільні додатки та контакти для зв'язку з консультативними центрами. Але ми хочемо розширити цю програму, зорієнтувати її також на дітей з малих сіл та віддалених регіонів усієї України. Це допоможе покращити якість освіти», - зазначив Роман ГРЕБА.

Ця програма реалізується з 2016 року і має позитивні результати. У рамках програми працює «гаряча лінія» в Києві та з травня 2017 року в Краматорську, Сєвєродонецьку та Херсоні, створено сайт Доступна освіта, де у відкритому доступі – безкоштовно і без реєстрації доступні відеоуроки для підготовки до ЗНО, ДПА з української мови і літератури та історії України, STREAM-курс. Також Фонд спільно з МОН, МІП, МТОТ, Донецькою, Луганською, Херсонською ОДА, «Укрзалізницею» проводить широку інформаційну кампанію.

У рамках реалізації проектів за підтримки ЮНІСЕФ розроблені покрокові інструкції, відеоінструкції, створена соціальна реклама, яка транслювалася на радіо і телебаченні: відео- та аудіо ролики про рівний доступ до освіти для дітей, абітурієнтів та студентів з тимчасово непідконтрольних територій Донбасу й окупованого Криму.

Як кримчанам вступити 2018 року до українських вишів на бюджет, читайте на сайті «Крим.Реалії» у статті «Безкоштовна освіта на материку»

Загалом за 2017 рік у Донецькій, Луганській та Херсонській областях було розповсюджено понад 40 тисяч інформаційних матеріалів на КПВВ, в Освітніх Центрах, ПТНЗ, школах, соціальних службах, органах місцевої влади, вокзалах, автобусах, потягах 16 напрямків руху та у 118 вагонах Інтерсіті. Також торік Фонд «Відкрита політика» спільно з Міністерством освіти і науки України розробив методичні матеріали для консультантів «гарячої лінії» з питань освіти. Посібник з методичними матеріалами можна переглянути та скачати за посиланням

«Результат реалізації програми – у 2017 році через Освітні Центри у вищі та професійно-технічні навчальні заклади вступило в 1,5 рази більше абітурієнтів у порівнянні з 2016 р. (у 2017 – 1 568 осіб, 2016 – 1 008 осіб). У 2016-17 рр. в Освітні Центри звернулись за консультаціями близько 8 тис. осіб. Одночасно, збільшується і кількість школярів, які навчаються дистанційно в школах. Так, у Луганській області кількість таких дітей за період з початку конфлікту збільшилась у 7 разів. За минулий навчальний рік - майже в 1,5 рази. Зростає кількість учнів, які прикріплені на екстернат і навчаються дистанційно не тільки у випускних класах (9, 11 класи), а і у початковій школі. Аналогічна динаміка і у Донецькій області. За даними Департаменту освіти і науки Донецької ОДА, щороку збільшується на третину кількість тих, хто навчається на дистанційній формі, екстернаті», - наголосила Ірина ЖДАНОВА.

Загалом у 2017 році було прийнято втричі більше дзвінків з Криму і сходу України (у 2016 р. - майже 6 000 дзвінків, з них понад 1 000 звернень зі сходу України та Криму, 2017 відповідно 8 000 / 2 970 ).

З огляду на це керівник Фонду «Відкрита політика» зазначила, що є необхідність розширити роботу «гарячої лінії» і створити консультаційний центр з юридичною допомогою та почати інформаційну кампанію вже зараз, щоб встигнути до початку вступної. Тож за роз’ясненнями з питань освіти жителі сходу України та Криму можуть упродовж року звертатися на «гарячу лінію» Фонду «Відкрита політика»:

0 800 504 425 – БЕЗКОШТОВНО!

Мобільні номери (Viber/Telegram/WhatsApp):

+38 068-951-25-13
+38 050-550-54-11

Skype: DostupnaOsvita UA