+38 (068) 024 5169   +38 (044) 279 0096

Новини

  • news-photo
  • news-photo

Рік Математики: Як покращити математичну освіту. Пропозиції Ірини Жданової

07/03/2020 22:50

Рік Математики: Як покращити математичну  освіту. Пропозиції Ірини Жданової


Фонд «Відкрита політика» продовжує фокусувати увагу суспільства на ризиках руйнації вітчизняної фізмат освіти. Успішні практики  є фундаментом інноваційної економіки, військово-оборонного комплексу,  космосу.  І ,одночасно, центром акумулювання досвіду . Дискусія на неОсвітньому Арсеналі продовжилась в публікації блогу координаторки Громадянської платформи з реформування наукової сфери в Україні @Iryna Zhdanova : 


https://ukr.lb.ua/blog/irina_zhdanova/451251_buntari_matematichniy_osviti.html


Ця дискусія продовжилась на @Я-UA з @Svitlana Vovk

в програмі @Біла ворона . Відео (40 хв) :  



Пропозиції:

1. Об'єднати (мережувати) мережі, які ефективно працюють. Згадаймо круги Ейлера. Кожен з нас теж має своє коло, свою успішну історію. І ми маємо об'єднатися для посилення синергії по кільком ключовим напрямкам:

1.1. Підручники, методичні матеріали, які акумулюють кращі вітчизняні традиції вчителів фізматів і сучасні потреби дітей

1.2. Навчання вчителів математики (та інших предметів математичній грамотності). Створення програми тренінгів і команд, які б працювали із сільськими вчителями. Така робота вже проводиться. Потрібно її масштабувати. Потрібно йти працювати в “поля”.

1.3. Промоція математичної освіти.

Міжнародна зелена школа може надати простір із зручною локацією для зустрічей і серії стратсесій та брейнштормінгів як в центрі Києва, так і в горах (ефект занурення важливий теж).

2. Залучити успішну молодь із стартап компаній, хай тек бізнесу до промоції математичної освіти. Залучити відомих публічних людей, які мають довіру! серед дітей та підлітків, до цієї роботи.

3. Зробити державний експеримент, на якому пілотувати модель/моделі наукового ліцею/інтернату. До експерименту залучити 2-3 державних науково-природничих, фізико-математичних УСПІШНИХ ліцеї (наприклад, Київський науково-природничий ліцей 145 і Український фізико-математичний ліцей). Виділити кошти з держбюджету на те, щоб створити тут простір, про який я писала вище. Зробити 2-3 регіональні експерименти за рахунок місцевих коштів. Це пілотування на 3-5 років. Описати, оцифрувати унікальні! методики вчителів цих закладів. Це потрібно зробити якнайшвидше. Тому що вони йдуть. Частина - на Небо. Частина - в приватні школи.

4. Підтримувати приватні математичні школи, наукові ліцеї. Школи, які мають на меті не лише створити красивий комфортний простір, красиву рекламу, залучити велику кількість учнів і заробити кошти. А й готові стати відкритими стартап майданчиками. Готові дати додану вартість суспільству у вигляді унікального продукту. Тут має бути якісний контент, невелика кількість учнів і залучення хайтек бізнесу, вчених, митців. Це унікальний продукт. Він не може бути масовим і суперприбутковим. Тому потрібна підтримка держави і бізнесу. Якщо державі, звісно, потрібен відповідальний громадянин, а бізнес стратегічно думає про наукоємного працівника. Про людину з цінностями любові до себе, до того, хто поруч, до України. І відкриту до світу.