+38 098 079 69 73   +38 (044) 288 5075

Новини

  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo

Освіта - головна складова реінтеграції Криму та Донбасу: про доступ до освіти на Міжнародній конференції в МОН говорили вчителі та міжнародники

14/11/2017 22:14

В Міжнародний день науки в ім'я миру та розвитку Фонд "Відкрита політика", спільно з Посольством Франції в Україні та Міністерством освіти і науки України провели Міжнародну конференцію «Створення міжнародної платформи для розширення доступу до якісної освіти громадянам, постраждалим від конфлікту».

У роботі конференції взяли участь Перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець та заступник Міністра Павло Хобзей, Глава Представництва ЮНІСЕФ в Україні Джованна Барберіс, представники посольств Франції, Бельгії, Чехії та Литви, представники міжнародних організацій УВКБ ООН в Україні, Офісу Ради Європи, Save the Children та інші.

Голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні Джованна Барберіс підкреслила важливість забезпечення доступу до якісної освіти дітям та молоді, які постраждали від конфлікту. Перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець наголосив на важливості забезпечення якісних освітніх послуг. «В планах Міністерства освіти і науки України моніторинг якості надання освітніх послуг переміщеними ВНЗ, удосконалення системи дистанційної освіти в Україні та спрощеної системи вступу до ВНЗ та ПТНЗ через Освітні Центри «Донбас-Україна» та «Крим-Україна» - зазначив Володимир Ковтунець.

Читайте також про захід на Урядовому порталі Урядовому порталі

Учасники конференції дискутували про механізми поліпшення системи дистанційної освіти, роботи Освітніх центрів, інформування, адвокації та координації дій державних органів, громадських і міжнародних організацій.

Вчителі, представники місцевих управлінь освіти відмітили зростання попиту на дистанційну освіту серед дітей та молоді з тимчасово неконтрольованих Уряду України територій Донбасу та тимчасово окупованого Криму. Цей попит є не тільки у випускників, а і серед дітей молодших класів. За статистикою департаментів освіти Донецької та Луганської областей кількість дітей, з тимчасово непідконтрольних територій Донецької та Луганської областей та території тимчасово окупованого Криму, які навчаються дистанційно/на екстернаті зросла у Луганській області з 487 учнів у 2015/2016 н.р. до 747 у 2016/2017н.р.; у Донецькій області з 1 651 учнів у 2015/2016 н.р. до 2 238 учнів у 2016/2017 н.р.

Освітяни з м. Щастя, м. Лисичанськ, м. Сєвєродонецьк, м. Попасна, м. Сватово, с. Кризьке, м. Краматорськ, м. Слов’янськ, м. Маріуполь, м. Бахмут, м. Покровськ, м. Генічеськ, м. Херсон, спільно з департаментом загальної середньої освіти МОН, та управліннями освіти Донецької, Луганської, Херсонської областей визначили основні потреби дистанційної освіти:

- необхідність розробки і затвердження Положення про дистанційну освіту в середній школі (де передбачити навантаження і тарифікацію вчителів, які здійснюють дистанційне навчання, максимальну кількість учнів в класі, ін.) та механізму контролю навантаження вчителя (в т.ч. який здійснює екстернат); необхідність відкоригувати навчальні плани під потреби дистанційного навчання, ввести в штатний розклад посади інженера-техніка, завуча, класного керівника, розробити механізм використання залишків освітньої субвенції на потреби дистанційного навчання
- брак інформації на неконтрольованих Урядом України територіях Донецької, Луганської областей, окупованих територіях про дистанційне навчання, а також брак шкіл та класів, які здійснюють дистанційне навчання;
- відсутність кабельного високошвидкісного інтернету;
- відсутність моделі технічного забезпечення дистанційного навчання і кошторисної документації;
- брак інформації про сучасні платформи;
- відсутність доступного (без реєстрації) та рекомендованого МОН інноваційного відео/аудіо/аніма контенту за програмою 1-9 класів з врахуванням підготовки фахівців на ринку праці 2020-2030 (STEM/STREAM освіта).


Учасники конференції підкреслили роль дистанційної освіти в реінтеграції тимчасово окупованих і тимчасово непідконтрольних територій. Заступник Голови Донецької обласної держаної адміністрації Ігор Стокоз зазначив, що широкий розвиток дистанційної освіти є пріоритетом для обласної державної адміністрації і запропонував міжнародним організаціям підтримати програми широкого впровадження дистанційної освіти в регіонах, що постраждали від конфлікту, в т.ч. проекти з підготовки вчителів технологіям дистанційної освіти відповідно до міжнародних стандартів.

Читайте також на УНІАН У 2017 році до вишів за спрощеною процедурою без ЗНО вступило 1550 переселенців

Своє бачення проблем розширення доступу до якісної освіти дітям та молоді, які проживають на тимчасово непідконтрольній та тимчасово окуповані території висловили і представники Освітніх центрів, посольств та міжнародних організацій. На їх думку, потребує вдосконалення спрощена система вступу, а саме:

- необхідно змінити терміни роботи Освітніх центрів, передбачивши, що молода людина, звернувшись в центр буде мати можливість скласти й іспити
- запровадити підготовчі курси для абітурієнтів
- розробити і запровадити державну цільову програму трансферу абітурієнтів від КПВВ до Освітніх центрів
- внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо розміщення освітніх центрів «Крим-Україна» і в м. Києві, м. Львові, м. Дніпрі, м. Харкові


Завідувач сектору переміщених ВНЗ Міністерства освіти і науки України Світлана Кретович повідомила про результати роботи Освітніх центрів в 2017 р. і наголосила на необхідності посилення цього напрямку.

Ірина Жданова, керівник Фонду «Відкрита політика», запропонувала створити міжнародну платформу для розширення доступу до якісної освіти дітям та молоді, які постраждали від конфлікту для більш оперативного вирішення потреб дистанційної освіти, Освітніх центрів за участі представників посольств, міжнародних організацій, освітян Донецької, Луганської та Херсонської областей, представників Міністерства освіти і науки та Міністерства з тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб. «Внесок кожної сторони надважливий, адже лише спільними зусиллями ми можемо подолати усі бар’єри й дати молоді з Криму й Донбасу омріяний шанс – шанс на щасливе майбутнє», - зазначила Ірина Жданова.

Конференція завершилась обговоренням освітянами Луганської, Донецької та Херсонської областей із заступником Міністра Павлом Хобзеєм конкретних кроків щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення розвитку дистанційної освіти. Учасники конференції одноголосно проголосували за проект рішення, в якому визначено основні потреби дистанційної освіти, Освітніх центрів та шляхи їх забезпечення.

Читайте про Міжнародну конференцію на сайті МОН

Більше – в презентації Фонду «Відкрита політика»

Презентація Дистанційне Навчання. Здобутки та Перспективи (Віталій Антоненко, ДОІППО)

Фото - за посиланням

Прес-реліз можна скачати за посиланням

Дякуємо всім партнерам Фонду «Відкрита політика». Синергія в дії!