+38 (044) 279 00 96

Пропозиції

Міркування після парламентських слухань про фінансування освіти та науки

16 листопада 2016 року відбулися парламентські слухання на тему "Про стан та проблеми фінансування освіти і науки в Україні». Окрім депутатів профільного комітету з питань науки та освіти, виступили ще 8 депутатів. І знову не вистачило часу, щоб вислухати пропозиції багатьох спікерів, які приїхали з регіонів, Фонду «Відкрита політика» як представника громадянського суспільства, Рад молодих вчених при МОН.

Фонд «Відкрита політика» має такі пропозиції щодо фінансування програм для забезпечення доступу дітей, молоді із сіл, невеликих міст, також з Донбасу та Криму до отримання якісної української освіти та впровадження STREAM освіти в Україні.

1. Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти школярам з тимчасово неконтрольованих та окупованих територій сходу, а також дітям, що проживають в сільській місцевості, дітям з обмеженими можливостями, дітям- сиротам (іншим соціально вразливим категоріям) створити єдину державну платформу - Відкритий Центр Дистанційної Освіти та забезпечити наповнення якісним безкоштовним контентом відеоуроків з усіх предметів шкільної програми з 1 по 11 класи; методично-ресурсним забезпеченням, якісним репозитарієм.

Фінансування закласти в Державній цільовій програмі відновлення та розбудови миру в східних регіонах України, яка зараз розробляється в Міністерстві з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, а також з резерву економії освітньої субвенції на ці території, яка є в державному бюджеті на 2016 рік.

За рахунок цих коштів розширити фінансування Міжнародної української школи, в якій в 2015-2016 н. р. навчалось 164 дитини з АР Крим і яка може стати потужною методичною базою для Відкритого Центру Дистанційної Освіти.

Крім того, має бути фінансування і за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги та міжнародних фінансових організацій, надана підтримка ЮНІСЕФ, ЮНЕСКО та інших міжнародних організацій.

2. Створити і фінансово забезпечити функціонування Державного загальнонаціонального центру STREAM-освіти на базі державного закладу гімназії-інтернату «Дитяча інженерна академія» як експериментального майданчика для апробації/реалізації моделі нової української школи, яка б відповідала сучасним світовим освітнім трендам. 3. Центр повинен тісно співпрацювати з базовими закладами в регіонах – науковими, мистецькими школами-інтернатами. Вони мають бути точками конденсації досвіду, який вже є, та інструментом впровадження STREAM-освіти в кожній школі, в дитячому садочку. Забезпечити належним фінансуванням державні наукові, мистецькі, спортивні школи-інтернати, в яких мають бути квоти для обдарованих дітей із сіл, з невеликих містечок, також зі сходу.

Річний бюджет регіонального науково-природничого ліцею-інтернату біля 15 млн. грн. Державної музичної школи ім. М. Лисенка з гуртожитком 19 млн.880 тис. грн, Державної художньої школи ім. Т. Шевченка – 10 млн. 310 тис. грн. Ця сума є невеликою для того, аби забезпечити РІВНИЙ доступ до якісної ексклюзивної освіти обдарованим дітям, дітям із сіл, з тимчасово неконтрольованих територій сходу, де держава не може дати таку ексклюзивну освітню послугу.

4. Передбачити фінансування проведення широкого інформування громадян з тимчасово неконтрольованих, окупованих територій щодо можливості здобуття української освіти.

5. Передбачити фінансування виконання закону 425- VIII в частині забезпечення безкоштовними гуртожитками , соціальними стипендіями студентів з числа учасників бойових дій та їхніх дітей, дітей, один із батьків яких загинув під час бойових або під час масових акцій громадянського протесту, та дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи.

6. Розробити та запровадити Державну комплексну програму з надання рівного доступу до здобуття української освіти громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території та на території проведення АТО, відновлення та розвитку наукового потенціалу Донбасу, Криму.

Фонд спільно з порталом «Педагогічна преса» записали відеоуроки з української мови, літератури, історії України, які є безкоштовними і не потребують реєстрації. Запущено пілотний сайт. Розроблені покрокові інструкції як отримати атестат, як отримати дублікат диплому. Створено соціальну рекламу – анімаційні, відеоролики. Велика підтримка в цих ініціативах була від Лілії Гриневич.

За рахунок резерву економії освітньої субвенції на навчальні заклади, які знаходяться на тимчасово непідконтрольній українській владі території. Це більше 1 млрд грн. в бюджеті 2016 р. А також закласти в Державну цільову програму відновлення та розбудови миру в східних регіонах України. Відповідні пропозиції і розрахунки Фонд «Відкрита політика» подав.

Пропонуємо приступити до ПРАКТИЧНОГО застосування теоретичних знань. Показати реформи в ДІЇ.

Повний текст доступний за посиланням