+38 098 079 69 73   +38 (044) 288 5075    Open Policy Foundation

Новини

  • news-photo
  • news-photo
  • news-photo

Пропозиції ГО “Фонд “Відкрита політика” враховано у тексті законопроекту “Про освіту” на засіданні паpламентського комітету 30 березня 2016 р.

01/04/2016 20:33




Голова Комітету, Лілія Гриневич висловила подяку всім учасникам робочої групи, що працювали над законопроектом, бо, як зазначила вона, дискусія була нелегкою, консенсус щодо деяких питань так і не було знайдено і залишилися робочі завдання до другого читання. «Вважаю, що на даному етапі ми нарешті маємо доволі цілісну і системну реформу освіти, яка описана в базовому законодавчому акті. Законопроект вирішує багато питань, які виникали до попередніх редакцій», – наголосила Лілія Гриневич.  Вона підкреслила, що мета відповісти на виклики, які стоять перед системою освіти та державою з європейськими амбіціями, досягнута у законопроекті.



Основні змістові речі, додані у проекті: описано сучасну українську школу з її відмінностями від сьогоднішньої школи; визначено статус педагогічних та науково-педагогічних працівників як провідників реформ; розроблено механізми для забезпечення рівності доступу до освіти, зокрема в сільській місцевості, та взаємозв’язку освіти та ринку праці; позиціонування професійно-технічної та вищої професійної освіти, джерелом фінансування якої визначено державний бюджет. Проект закону України «Про освіту» запропоновано на розгляд у ВРУ у першому читанні.
Генеральний директор ГО «Фонд «Відкрита Політика» , координатор громадянської платформи з реформування наукової сфери Ірина Жданова, на початку виступу висловила щирі слова подяки Парламентському комітету з питань науки та освіти, Радам молодих вчених МОН і НАН України, народним депутатам Лілії Гриневич, Тарасу Креміню, Івану Кириленку, Олексію Скрипнику, Міністрам Олексію Павленку, В'ячеславу Кириленку, Ігорю Жданову за швидкі комунікації і спільну результативну роботу.

У своєму виступі Ірина Жданова обґрунтувала необхідність наукової освіти в системі середньої освіти України.  Було зазначено, що схильність до наукової діяльності є такою ж індивідуальною рисою, як і здібності до спорту або мистецтва. Подібно тому як майбутнього спортсмена повинна навчати людина, що знає про спорт з власного досвіду (знання теорії тут не допоможе), так і майбутнього вченого повинні супроводжувати дорослі вчені.

Підтримка мистецьких, наукових закладів дасть змогу флагманам цієї освіти стати точками конденсації кращих вітчизняних і світових практик та впровадження їх в кожній школі і дитсадку. Ст. 20 відображає сучасні світові тенденції STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics):   http://ec.europa.eu/research/swafs/pdf/pub_science_education/KI-NA-26-893-EN-N.pdf

Було наголошено, що створення спеціалізованих шкіл-інтернатів наукового, мистецького та спортивного профілю вигідне у першу чергу дітям, які отримують можливості розвивати свої здібності і таланти. Ірина Жданова також підняла питання гарантії отримання атестату для школярів АТО, Криму, а також зауважила, що Громадська організація "Фонд "Відкрита політика" не проти опорних шкіл, а проти поспішного впровадження цієї ідеї. Без апробації, створення кількох моделей (мале місто, село, гірське село, село в малодоступному районі, місто обласного значення) не можна оптимізувати мережу, приступати до створення освітньої карти. 

Так, у виступі Ірина Жданова запропонувала накласти мораторій на закон 3628 "Про внесення змін до деяких законодавчих  актів України" а також на відповідні нормативно-правові акти, накази МОН про опорні школи, відтермінувати проект створення освітньої карти.



Ірина Жданова наголосила, що пропозиції Громадянської платформи з реформування наукової сфери по спеціалізованій освіті ( наукова, мистецька, спортивна, військова-стаття 20), а також пропозиції про державно-громадський контроль , характеристики вчителя, прозорість призначення педагогічних працівників в школі, зняття принципу конкурентності в освіті було враховано у законопроекті.

Насамкінець, Ірина Жданова зауважила, що Громадянська платформа продовжує наполягати, що до принципів, на яких базується освіта в Україні, потрібно віднести синергетизм. Власне, приклад такої синергії – робота і над законом про наукову і науково-технічну діяльність, і над законом про освіту.

Над пропозиціями та аналітичними матеріалами працювали:  Юрій Лазаренко, Леонід Горобець, Віталій Шадура, Валерія Гохман, Ігор Доценко.  Ірини Жданової на засіданні Комітету ВРУ з питань науки і освіту, 30 березня 2016 р:
Гіперпосилання на допоміжну інформацію: Порівняльна таблиця законопроекту "Про освіту" на сайті ВРУ 30.03.2016 р. Порівняльна таблиця Громадянської платформи з реформування наукової сфери в Україні до ЗУ “Про освіту”, 8 червня 2015 р. Пропозиції Громадянської платформи з реформування наукової сфери в Україні Повний відеозапис засідання комітету Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти:  Відео засідання Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, на якому обговорювали проект закону України "Про освіту":


March 30, 2016 CEO of the Foundation Irina Zhdanova took part in the session of the Verkhovna Rada of Ukraine Committee on Science and Education, which discussed the draft Law of Ukraine” On Education “(revised) № 3491, which was previously sent to Committee for its preparations for the repeated first reading.