+38 098 079 69 73   +38 (044) 288 5075    Open Policy Foundation

Новини

news-photo

Уперше освітній проект GREEN STrEAM презентовано на парламентських слуханнях

01/04/2018 12:16

Чи знаєте, що науку можна зробити цікавою, поєднавши із зеленими цінностями? Створити солом’яного павука за допомогою робота, хімію з’єднати з писанкарством, виготовленням сирних коників, фізику надихнути музикою?

Саме такий інноваційний підхід GREEN STrEAM-освіти (S – наука, T – технології, r – робототехніка, E – інженеринг, A – мистецтво, M – математика, що ґрунтуються на зелених цінностях) для школярів вже кілька років тому започаткувала Громадська організація «Фонд «Відкрита політика».

Цікаву науку діти з різних куточків України вивчають у відкритому навчальному центрі GREEN STrEAM -- Міжнародній зеленій школі у Карпатах. Днями вперше цей унікальний освітній проект презентувала керівник ГО «Фонд «Відкрита політика» Ірина Жданова на парламентських слуханнях на тему «Національна інноваційна система: стан та законодавче забезпечення розвитку».

«Ми зможемо побудувати інноваційну Україну, в якій через 5-7 років захочуть жити і творити молоді вчені, якщо продовжуватимемо започатковані реформи, -- зауважила Ірина Жданова. – А також створюватимемо наукові ліцеї, ліцеї-інтернати, відкриті навчальні центри GREEN STrEAM у місцевих громадах, залучаючи до співпраці стартаперів, представників hi-tech кампаній, агробізнесу».

З трибуни парламенту Ірина Жданова озвучила три основні пропозиції розвитку наукової освіти в Україні:

Перше.

Громадянська платформа з реформування наукової сфери, ініціатором і координатором якої є Громадська організація "Фонд "Відкрита політика", проадвокували окремі статті в Законі «Про освіту», в Законі «Про наукову, науково-технічну діяльність» щодо спеціалізованої наукової освіти у школах. Відтепер в Україні будуть існувати наукові ліцеї, ліцеї-інтернати. Вони мають стати точками конденсації сучасної інноваційної освіти.

«Необхідно якнайшвидше імплементувати ці закони і почати працювати з розробки стандартів наукової освіти для школярів, розробити й затвердити Положення про наукові ліцеї, ліцеї-інтернати, -- наголосила керівник ГО «Фонд «відкрита політика». -- Тож Міністерству освіти і науки запропонувала долучити до робочої групи експертів Громадянської платформи з реформування наукової сфери в Україні, які були ініціаторами та авторами цих статей, а також директорів фізико-математичних ліцеїв, представників Ради молодих вчених».
Лише продовжуючи реформи й починаючи інвестувати в наукові ліцеї, ліцеї-інтернати, зможемо створити інноваційний простір для майбутнього цієї молоді, щоб вона хотіла залишитися в сильній інноваційній країні. Для цього потрібно з’єднати такі спеціалізовані навчальні заклади, школярів-інноваторів з hi-tech бізнесом, з успішними стартаперами. «Саме такий досвід я побачила в Ізраїлі, де лише торік один із стартапів було продано за 15 мільярдів доларів, дохід від продажу стартапів є першою статтею поповнення державного бюджету», -- додала Ірина Жданова.

Друге.

Створювати в місцевих громадах відкриті навчальні центри (open schooling) GREEN STREAM (наука, технології, робототехніка, інженеринг, мистецтво, математика). Й теж залучати до співпраці не лише науковців та вчителів-інноваторів, а й бізнес ( hi-tech, агро, інших роботодавців, у т. ч. з регіону), успішних молодих стартаперів, ІТ-шників.

«Для вироблення регіональної моделі для сільського регіону пропоную провести апробацію на базі Міжнародної зеленої школи, яка 6 років працює у високогірному селі Космач у Карпатах», -- зауважила керівник ГО «Фонд «Відкрита політика». Про відкритий навчальний центр Green STrEAM -- в ефірі передачі «Ціна питання» на радіо Голос Донбасу

Третє.

Інституційна підтримка та створення проектних команд. Необхідно забезпечити державне фінансування наукових ліцеїв/ліцеїв-інтернатів, але водночас створювати проектні команди для інституційної підтримки наукової освіти в цілому і для залучення коштів, зокрема. Коштів як з державного бюджету, так і з місцевих, а також коштів європейських програм HORIZON 2020 та інших. Адже лише за перші дев’ять місяців минулого року місцеві бюджети збільшились на 30 мільярдів гривень, порівняно з 2016 роком. Близько 55 мільярдів гривень з місцевих бюджетів лежить на депозитних рахунках. Тож гроші на підтримку наукової освіти в Україні є!

Четверте.

Не можна закривати фізико-математичні ліцеї. Минулого року закрито Смілянський природно-математичний ліцей, київський фізико-математичний ліцей №142 під загрозою закриття. Великі ризики має Державний навчальний заклад «Дитяча інженерна академія». Тож, усвідомлюючи стратегію держави в розвитку наукової освіти, необхідно підтримувати і розвивати ці спеціалізовані навчальні заклади. Лише в синергії зможемо збудувати сильну інноваційну Україну, яка стане стартап-нацією!
Про це Ірина Жданова наголосила у своєму блозі на сайті lb.ua